Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7d

Produkter
(logga in för att koppla)
Begagnad 7D i toppskick, max 6000kr.
Begagnad VC-7D i toppskick, från 3000 upp till 4000kr.
Det finns en enorm efterfrågan på VC-7D och det gör att priserna är helt sjuka på t.ex. ebay.

Senast ändrad:
det är precis det jag upplever; fantastiska priser på begagnade minolta, med tanke på allt annat som har kommit ut. beror det på att dynax 7 D är så pass bra?

interdom skrev:
det är precis det jag upplever; fantastiska priser på begagnade minolta, med tanke på allt annat som har kommit ut. beror det på att dynax 7 D är så pass bra?
Jo, troligen. Tror inte att priserna kommer sjunka förrens Sony A10 kommer.

man skulle köpt den där 7D som var till salu här på fotosidan för några månader sedan,
4500 kr, med 17-35mm-objektivet och - om jag inte minns fel - vertikalgreppet.

Hade chansen, fast dock inga pengar. Och det är ju alltid viktigt i sammanahanget.

Och så kan jag än i dag reta mig på att jag
inte skaffade en då Expert slumpade bort dom
för 5999 kr när hyllorna rensades.

Re: Byte

hbengtsson skrev:
Finns det någon minimal chans att någon vill byta ut sin D7D mot en D5D med lite extra cash som kompensation? :)

Finns bara två hållbara argument för ett sånt byte - vikt och storlek. 7D är ett betydligt bättre bygge. Det är ergonomin som är hela grejen med 7D. Spakar och kranar istället för menyer.

Re: Re: Byte

Sten-Åke Sändh skrev:
Finns bara två hållbara argument för ett sånt byte - vikt och storlek. 7D är ett betydligt bättre bygge. Det är ergonomin som är hela grejen med 7D. Spakar och kranar istället för menyer.

Japp, det var min tanke. Någon som dragit ner på fotandet och inte har behov av en 7D längre, men samtidigt vill ha kvar ett bra alternativ och få lite extra pengar imellan.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar