Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D750 Fälla upp spegeln för sensorrengöring

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomo53

Aktiv medlem
Hej, jag tänkte rengöra min sensor och försöker fälla upp spegeln via menyn. Den är gråmarkerad och i noteringen står det: "Det här alternativet är inte tillgängligt med de aktuella inställningarna eller med kamerans aktuella funktioner"

Har provat olika inställningar, med vad är problemet? Har gjort det på en tidigare D750 utan problem. Manualen säger inget om någon speciell inställning.
Någon som vet?
 
Ladda batteriet om du inte har gjort det. Jag minns inte procenttal, men möjligheten brukar spärras under viss laddstatus.
 
Det fungerade. Notifieringen kunde ju säga "Ladda batteriet" istället för att nämna aktuella inställningar. Någon som inte har tänkt färdigt när informationen las in.
 
Det fungerade. Notifieringen kunde ju säga "Ladda batteriet" istället för att nämna aktuella inställningar. Någon som inte har tänkt färdigt när informationen las in.
Jag kollade på D850 och det är gissningsvis 60 % i den som är då det var grått vid 56 %. Det står "...the camera's current state" på engelska åtminstone i den modellen, vilket är lite mer rättvisande än "...kamerans aktuella funktioner", även om det inte riktigt talar om vad som är fel. Troligen ett universalmeddelande som visas i flera fall.
 
Jag kollade på D850 och det är gissningsvis 60 % i den som är då det var grått vid 56 %. Det står "...the camera's current state" på engelska åtminstone i den modellen, vilket är lite mer rättvisande än "...kamerans aktuella funktioner", även om det inte riktigt talar om vad som är fel. Troligen ett universalmeddelande som visas i flera fall.
Så är det nog. Viktigast att det löste sig i alla fall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.