Annons

D7200 Fjärrläge ML-L3

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Har precis köpt en D7200 och fotar mycket med stativ och fjärr. När jag aktiverar fjärrläget funkar det ju givetvis. Men om man inte rör kameran på den stund eller stänger av den försvinner aktiveringen och den går tillbaka till off. Detta tycker jag är väldigt störande.

Vet någon här om det går att sätta en fast aktivering ?

Mvh
Mattias
 
Tyvärr, det tror jag inte har samma på min D7100. Om man använder en trådfjärr eller en trådlös som ansluts via tråd till kameran så stt man inte använder IR på kameran så ska det gå. Det är väl tänkt som en finess att det inte ska ta på batterierna att ha IR mottagaren igång
 
Tyvärr, det tror jag inte har samma på min D7100. Om man använder en trådfjärr eller en trådlös som ansluts via tråd till kameran så stt man inte använder IR på kameran så ska det gå. Det är väl tänkt som en finess att det inte ska ta på batterierna att ha IR mottagaren igång

Tack för svaret Peter.
/Mattias
 
I menyn under C5 kan man ställa tiden som aktiveringen med ML-L3 ska fungera, 1, 5, 10 eller 15 min. Den stängs dock alltid av om man stänger av kameran.
Kameran drar så lite ström i viloläge, att man kan ha den på under hela fotosessionen. Den aktiveras snabbt när man åter trycker på någon knapp.

På D7000 är det lilla snurr-ratten till vänster som har ett läge för fjärrstyrning, men kameran går ner i viloläge där också efter den tid som är inställd i C5.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.