Annons

Dåligt av Nikon med D5300?

Produkter
(logga in för att koppla)
Att dom stänger av ir som sagt har väl med batteri att göra, och så finns det säkert länder (nämner inget) som säkert skulle kunna stämma dom pga att batteriet tagit slut snabbt för dom om nu ir fjärren skulle vara på konstant.

Förstår att man vill ha allt, men man kan inte få allt tyvärr alla gånger, finns trådlösa fjärrkontroller som är kopplade i trådfjärruttaget, dvs en liten mottagare på kameran som är kopplad till uttaget på kameran, då kommer den tro att den är en trådad kontroll och då används inte IR delen till kameran. utan bara till mottagaren från kontrollen, dvs du behöver inte ställa in nått på kameran.

nu tar man bara ett exempel från kaffebrus, vet inte vad som funkar till din kamera:

http://kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-30-meter-for-nikon-1719.html
 
Jag kan förstå funktionen.
Går man tillbaka till tiden man plåtade dia så blev det inte direkt förlåtande när man ställt om kameran i ett ovanligt läge.
Precis som jag förstår din frustration över funktionen.
Har du provat med att maila Nikon o fråga om Nikon kan vara vänliga och programmera om kameran?
Det kostar inget att fråga.
Uttryck vilken glädje det skulle ge dig så kaaaaanske ngt hjärta smälter...
 
Känns som att ts borde lämna tillbaka kameran kanske?

Har faktist tänkt tanken mer än en gång. Grejen är bara rent ekonomisk, skiljer några tusenlappar på ett annat och kanske bättre kamerahus.

Stod i kväll med min trådlösa fjärrkontroll och hade ställt in kameran på att kunna ta 9 bilder på inställningen istället för en, i tron att jag då skulle kunna knäppa nio bilder när jag själv ville. Blev bara tok för kameran fortsatte att ta bilderna per automatik. Så istället för en bild så blev det 9 på raken. så utav mina kanske 5 tagningar så hade jag helt plötsligt ca 45 bilder. Himla massa onödigt knäppande alltså.

Så jag ställde om den till siffran ett istället och då funkade det riktigt bra - under förutsättning att jag inte väntade för länge mellan tagningarna.
 
Har faktist tänkt tanken mer än en gång. Grejen är bara rent ekonomisk, skiljer några tusenlappar på ett annat och kanske bättre kamerahus.

Stod i kväll med min trådlösa fjärrkontroll och hade ställt in kameran på att kunna ta 9 bilder på inställningen istället för en, i tron att jag då skulle kunna knäppa nio bilder när jag själv ville. Blev bara tok för kameran fortsatte att ta bilderna per automatik. Så istället för en bild så blev det 9 på raken. så utav mina kanske 5 tagningar så hade jag helt plötsligt ca 45 bilder. Himla massa onödigt knäppande alltså.

Så jag ställde om den till siffran ett istället och då funkade det riktigt bra - under förutsättning att jag inte väntade för länge mellan tagningarna.

Som sagt så är det lika på min D7100 och säkert på D7200 hur det är på senaste FF vet jag inte, men det är inte bara att köpa en dyrare kamera. Man får då backa i tiden välja D7000 säkert fungerar det på D300 och D700 också som hade många bra hederliga rattar. Är väl en ekonomisk fråga att göra val elektroniskt istället för att vrida på en ratt bli väl billigare, men vad mycket enklare man ser hur det är inställt genom att titta på en ratt och inte flyttar sig ratten efter några minuter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.