Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70s vs eos 400d

Produkter
(logga in för att koppla)
Sandisk gör bra minnen, bland de bästa om inte de bästa faktiskt. De har bra garanti, de har medföljande "rescue" program till korten som kan rädda dig om något skulle gå på tok. Jag har dock inte råkat ut för det.

Extreem III räcker defenitivt för en D70 i hastighet. 8Gb är mer än du kommer behöva är jag ganska säker på. Jag har 2gb till min D80 och har sällan problem med att jag lyckas fylla kortet. Men kom ihåg att tömma det ofta ändå med tanke på risk att förlora data (även om jag som sagt inte har varit med om det förutom med ett defekt kort).

Jag köper inga andra minneskort än Sandisk.

Mvh

Rasmus Mattsson
 
1400 RAW på ett 8gigs kort med D70s

Jag brukar tänka att mina 2 gigs SD kort på min D50 inte kommer att räcka, men jag behöver sällan byta kort i min D50 och då går det 270 kort på 2 gig i RAW, det räcker gott och väl, även när jag pepprar. Så oroa dig inte, du lär nog klara dig med 4 gig med D70s Då RAW filerna är små som fan, om du inte pepprar som Capone med en Tommygun förståss
 
Om jag vore dig skulle jag köpa D80 med Nikons kitglugg 18-70 o bygga på utrustningen i framtiden med kvalite objektiv.
Det är stor skillnad på 6 milj -10 milj pixel + att D80 är bättre på brus o annat.Har du råd så köp D80 om du vill ha riktigt bra bildkvalite.
10milj pixel motsvarar småbilds dia o det brukar räcka rätt bra.
 
Nu är mitt batteri åter på laddning, när jag fick kameran så laddade jag det 2 timmar då det var fullt efter det och det stod inte i någon av manualerna att jag skulle ladda det längre. Nu har jag tagit runt 300 kort och använt lcd skärmen tämligen mycket och batteri indikatorn började blinka. Har jag sumpat batteriet eller är det så att jag använt kameran på ett väldigt osparsamt sätt?

Jag tänkte låta batteriet sitta i över natten nu så det får sig en ordentlig julladdning!! Tror ni att det är bra?

GOD JUL
 
jag har 400d med kit optiken och jag är nöjd med den. hade jag också set att man kunde köpa d70s för det priste skule jag nog ändo valt 400d . jusst för att den har dammbortagnigen . sen blir det bättre bilder vid höga iso och snabbar tror jag att den är också men då pratar vi mille sekunder . fast jag tror att om man vill fota riktigt profftigit tror jag att d70s är bättre om man vill ha masa blixtrar . men det är bara vad jag tycker .... mvh tom
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.