Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70s vs. D70

Produkter
(logga in för att koppla)

lukke

Medlem
Hejsan!

Jag skulle behöva lite hjälp när det gäller köp av digital systemkamera. Jag undrar om kitobjektivet 18-70 verkligen är så bra eller om man ska satsa på nått annat helst inte över 4500 kr. Kitobjektivet är ju mycket billigare men det har fått så bra kritik.




Tacksam för hjälp!
 
Och sedan så glömde jag ju givetvis den största frågan! Vilken av dessa kameror skall man köpa? D70 tycker jag verkar mest intressant men är D70s mycket bättre?
 
Jag tycker inte D70s har något som gör den värd att betala så mycket mer pengar för, så jag skulle köpt en D70 medan de fortfarande går att få tag på, till det lite lägre priset. (Finns förresten fler trådar på samma ämne)

Ang. kitoptiken så är den bra. Den är tom rätt skarp redan på största bländare. Inte det bästa som går att köpa för pengar men klart prisvärd och en bra start.
Men visst. Jag skulle inte gråta om den hade haft lite bättre ljusstyrka heller. :)
(Finns trådar om detta åxå ;-)
 
Det är väl ingen som vet om Nikon trollat fram ännu bättre bildkvalite med D70s, men utgår man från att bildkvaliten är likvärdig med gamla D70, tycker jag inte att den berättigar ett pris på 2000:- mera. Sedan kommer det ju även en mjukvaruuppgradering för gamla D70 i maj, som innehåller många av de uppgraderingar som D70s besitter.

Kitlinsen tycker jag är en mycket bra lins och den enda konkurrenten till den är väl idag Sigams 18-50/2,8 EX, men den är också dyrare och har inte lika stort omfång som kitoptiken.
 
Tack för alla svar men jag har en ny fråga! Vart kan man köpa Nikon d70 med 18-70 objektivet? Jag har hittat massor med ställen som har den men inte i lager!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.