ANNONS
Annons

D70s PROBLEM! HJÄLP

Produkter
(logga in för att koppla)
Johannes-S skrev:
Att exponera utan något objektiv ska i sig inte vara något problem, det är kameran byggd för att klara. Så länge du inte var inne och petade under tiden spegeln var uppfälld.

Ytterligare ett uppslag: kolla så att det inte är något fel på batteriet (testa ett annat batteri; undersök kontaktblecken i kameran).

Johannes

Okej bra. Nej jag har inte pillat något under alls. Förutom nu efter den blev kaputt och peta upp spegeln snabbt och släppte tillbaka den för att se ifal det var orsaken då en som skrev tidigare hadde det problemet. Batteriet verkar det heller inte vara något fel på för när jag sätter den i laddaren blinkar dioden för uppladdning. Och jag lät den stå i ca 5min och testade sen. Jag testade nu med att trycka upp bateriet i kameran lite hårdare bara ifall det skulle vara någon form avglapp men det hjälpte heller inget =( Så det lär inte vara stiften.
fler tips?

Kollade på priserna nu och det var ganska dyrt för bara en dag för mig som student =( 450kr ( gånger 1,5 eftersom det är helg) och allt detta är exkl moms. F*n också. Måste få igång min kamera. Ingen annan som haft samma problem som mig? Några fler tips? Ingen som vill låna/hyra ut nått sletet gammalt digital hus över lör-sön kanske?

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.