Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D700 eller D3??

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med i praktiskt taget allt du säger (förutom att jag får gåshud när du nämner Ca...) vill inte ens skriva ut namnet ;-)
Nåväl, skämt åsido. För mig är det den inbyggda blixten som fäller avgörandet. Som amatör har jag aldrig så mycket utrustning med mig när jag har kameran med mig som en yrkesman/kvinna som använder den i jobbet.
JB

Jag tackar för alla svaren.
Jag kommer att ha kvar min D300 så är jag ute, blir det den som följer med.
På sportfoto så blir det isåfall bägge.
Få se vad jag hittar här framöver.

Tänkte bara uppdatera med mitt val.
Jag stod till slut mellan en D3 och D3s men en s kom aldrig in och verkar fortfarande vara svår att få tag i beg.
Det kom in en med 19062 exp. och väldigt fint skick, så jag är super nöjd med min D3:a och 9 bps är kul :)
Det enda som verkar vara problem är att det glappar i reglaget mellan ljusmätningen, men jag har ju 6 mån garanti så får se va de kan vara.

:) ja hoppas inte på krig här.....

Hur är skillnaden på AF gissar att den är snabbare på D3.
Men jag har bara D300 att jämföra emellan, och den ska väl vara lika snabb elle snabbare får jag hoppas.

Nu har du ju redan iofs skaffat kameran men Marianne Oelund på dpreview har testat autofokushastighet på D300, D3 och D700:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=32694307

Hennes sammanfattning:

In all cases (aside from the extra 10ms shutter delay in one instance), the D700 proved to exhibit the same timing and performance as the D3. Where any differences were noted between the cameras, it was the D300 alone which showed slightly slower response.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto