niklasmagnus
Aktiv medlem
Vart står det att det är två års garanti?
Räker det med ett 512mbit minneskort eller måste man ha 1gbit?
Räker det med ett 512mbit minneskort eller måste man ha 1gbit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nackdelar: skriver långsammare till kortet, har mindre buffert.bEPH skrev:
Vad är nackdelarna med 10d jämfört med 350d?
sagan skrev:
Fördel: större och ljusare sökare, bättre reglage och och kraftigare byggt hus i metall.
Jag har inte haft några problem med "Error 99".bEPH skrev:
bland annat ett "Error 99" som många säger är slutarrelaterat.
AF är identisk med 300D, skillnaden är att 300D:s AF inte kan ställas in efter önskemål.bEPH skrev:
Andra säger att den har bättre AF än 300d.
Bruset är mindre, både mätbart och synbart:bEPH skrev:
En del säger att den har mindre SYNLIGT brus än d70, dvs. att om man mäter så är bruset ungefär lika, men på observerade bilder så är det mindre.
Sigma gör ju DC-objektiv av hög klass som passar, så det är väl ingen större nackdel.bEPH skrev:
En annan nackdel sägs vara att EF-S objektiv inte passar utan modifiering, det finns ingen minimellanring som man kan använda och fortfarande kunna fokusera till oändligheten?
AF på 10D är snabb, klart snabbare än på D70.bEPH skrev:
Är AF dålig på den som en del säger?
Min erfarenhet är att blixteexponeringarna blir mycket bra med 10D.bEPH skrev:
Exponerar den ojämnt med blixt eller är det bara sopor som lyckas med det(Jag har läst folk som uttrycker det ungefär så)?
sagan skrev:
AF på 10D är snabb, klart snabbare än på D70.
10D är mycket långsammare och har sämre upplösning, den är oxå betydligt tyngre och större (kan vara en fördel dock).niklasmagnus skrev:
Är 10d så mycket sämre än nya 350d?
Slutaren ska hålla för 50 000 exponeringar (minst) precis som med 350D.niklasmagnus skrev:
följd fråga: hur många exponeringar klarar 10d av innan den har gjort sitt?
sagan skrev:
10D är mycket långsammare och har sämre upplösning, den är oxå betydligt tyngre och större (kan vara en fördel dock).
10D är därimot betydligt kraftfullare byggd i metall.
sagan skrev:
Slutaren ska hålla för 50 000 exponeringar (minst) precis som med 350D.
Men en slutare går ju att byta, så det behöver ju inte vara det samma som kamerahusets livslängd.