Helgesson
Aktiv medlem
sagan skrev:
Hehe..trampade tydligen på en öm tå.
Jag förstår att man kan bli trött på ditt eviga
tjat om Canons förträfflighet...själv bryr jag mig inte..men många andra har säkert tröttnat.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Hehe..trampade tydligen på en öm tå.
Tja, det är bara en logisk slutsats efter pixelstorleken på de olika sensorerna.Anders_Dahl skrev:
Vilken sandlåda detta är ... "min är bättre än din"
sagan skrev:
Hade jag tyckt att canon varit förträffliga så hade jag rekommenderat 300D framför D70..men det kan jag inte göra, då jag tycker D70 ger betydligt mer för pengarna.
Tja, det är bara en logisk slutsats efter pixelstorleken på de olika sensorerna.
Jag kollar på bilden, det är först om bildkvalitén är störande på något sätt som jag börjar kolla på bildkvalitén.Helgesson skrev:
När du studerar en bild....vad ser du? Bilden eller pixlarna?
Bruset vet jag att du ser sen förut...
Om bilden är rejält brusig så syns det mycket tydligt redan på en 20x30 cm.Helgesson skrev:
Skall man nu pryda en husvägg med sin bild så fattar man att hög upplösning och lågt brus är att föredra...men på en normal nivå så kan man väl nästan skita i dom små skillnader (på papper) som råder...eller...?
sagan skrev:
Jag kollar på bilden, det är först om bildkvalitén är störande på något sätt som jag börjar kolla på bildkvalitén.
Om pixlarna syns på papperskopian är det absolut inte snyggt
Om bilden är rejält brusig så syns det mycket tydligt redan på en 20x30 cm.
Vad gäller upplösning på en 20x30 cm så skulle jag säga att de allra flesta blir nöjda med 5mp.
Det finns här, men det har inte alla fattat, tyvärr.BenHur skrev:
Men det kanske behövs nån liten avdelning där märkesfanatikerna kan puckla på varandra i godan ro...
Vad menade du att han var ute efter då?:BenHur skrev:
Det var inte riktigt vad trådens skapare var ute efter....
Puckofisk skrev:
Hej
Vad rekommenderar ni; ska man köpa en D70 nu eller kommer Canon och de andra tillverkarna släppa något nytt inom en överskådlig framtid?
Han frågade ju om Canon och de andra tillverkarna kommer släppa något nytt inom en överskådlig framtid, inte om befintliga kameror som 20D, eller en kommande D2X som är i ett helt annat prisläge.sagan skrev:
Typisk VS-tråd enligt min mening.
Ja, för mig är det viktigt. D70 hade varit ett alternativ till mig som komplement till min D100. Nu blev det en till D100 istället. Med vertikalgrepp, såklart.Helgesson skrev:
Det här med vertikalgrepp som så många ojar sig över när det inte finns till kameran...ÄR det egentligen så viktigt?
Calle S skrev:
Ja, för mig är det viktigt. D70 hade varit ett alternativ till mig som komplement till min D100. Nu blev det en till D100 istället. Med vertikalgrepp, såklart.