Om den inte klår D70 åtminstone på vissa punkter har Canon gjort ett mycket dåligt jobb. Det tror jag inte de gjort. Det vore väldigt lustigt om Canons nya kamera i den prisklassen inte slår en från konkurrenten som är runt året gammalt, låter som en ren förlustaffär att släppa något sådant.
Men min D70 tar lika bra bilder idag som för ett år sedan så det ska mycket till i förbättring innan jag byter hus och framförallt det fina glas jag har, så för mig är det en ren akademisk fråga om den är bättre eller inte, så stor skillnad ser jag inte än på ett bra tag. Men det är klart, det finns säkert några galningar som märkeshoppar (som alltid förr) och gör att jag kan köpa ett backuphus för billiga pengar.
Till en som har Canon EOS-utrustning eller inte investerat några pengar än skulle jag också rekommendera den. Å andra sidan har jag heller aldrig direkt förespråkat D70 framför 300D heller. Har uppmanat folk att välja den som kändes bäst i handen så länge kameran fyllde deras minimikrav.
En punkt som är jag håller med Jim helt om är inmatningshjulet. För mig är det en stor ergonomisk fråga, jag vill kunna köra manuellt läge på min kamera, utan att hitta små lustiga knappkombinationer. YMMV.