Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D60 seg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
En fråga till er som är lyckliga ägare till en Canon D60:
Händer det att kameran "låser sig" när man plåtar? och isåfall när/hur? Jag tycker det är otroligt irriterande.

Kör med microdrive, men har inte haft någon låsning ännu. Däremot får jag duplikata filnamn på en del bilder ibland.

Nix, och ingen D60 heller och det är därför jag frågar INNAN jag köper något...
-----------------------------------
ok... jag trodde du hade en eftersom du skrev att det var irriterande.. :)

Nej, jag har inte haft något problem ännu... faktiskt så är jag nöjd med allt! det enda jag kan klaga på är att det är helt omöjligt att hitta några tuffa djur!! :p

Peter_o skrev:
Nix, och ingen D60 heller och det är därför jag frågar INNAN jag köper något...
-----------------------------------
ok... jag trodde du hade en eftersom du skrev att det var irriterande.. :)

Jag har en "billig" Sony S75, och den har man ju vissa problem med...
Jag läste just på dpreview. Vad jag förstår så flushar D60 till minneskortet när man släpper avtryckaren. Om man trycker ner den halvvägs pausar den flushandet och man kan ta fler bilder om man vill. Ingen dum lösning. Det bästa är förstås som ex. D1x som kan göra detta helt parallellt.

Jag har inte haft problem med att den har låst sig änn och jag har tagit 900 hitils så de borde inte vara ett problem.:D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar