Annons

D50

Produkter
(logga in för att koppla)

sjöndin

Medlem
Har precis packat upp min nyinförskaffade kamera, och upptäckte att när jag skakar/rör på kameran så låter det som att något är "löst" inne i huset. Det låter inte högt, men det är hörbart om det är tyst i omgivningen. Är detta normalt, och isf vad är det som sitter löst? Pröva att skaka på era D50:s!
 
Samma på min som är dagsfärsk oxå. Har läst om det och det ska vara så.

Köpte du med kit-objektivet? Om nej, vilket då?

Jag köpte med ett SIGMA AF 18-125/3,5-5,6 Dc.
Har bara testat hemma än.
Min första dSLR förresten, kommer från en Coolpix3200 så man får lite mer att lära sig nu.
 
Kolla om det inte är en liten "metallbit" som sitter inne "under" blixten. Den lilla saken lät iaf på min Eos 350D. Kanske kan vara samma sak på D50'n?
 

Bilagor

  • d50.jpg
    d50.jpg
    22.7 KB · Visningar: 339
På Eos 350D kan denna metallbit låta lite om man ruskar på kameran... Iaf gjorde den det på min.
 

Bilagor

  • 350d.jpg
    350d.jpg
    17.9 KB · Visningar: 333
MrCrowly skrev:
Samma på min som är dagsfärsk oxå. Har läst om det och det ska vara så.

Köpte du med kit-objektivet? Om nej, vilket då?

Jag köpte med ett SIGMA AF 18-125/3,5-5,6 Dc.
Har bara testat hemma än.
Min första dSLR förresten, kommer från en Coolpix3200 så man får lite mer att lära sig nu.

Ok, skönt att höra, då är det ju lugnt! Detta är den första digitala systemkameran även för mig. Jag köpte med 18-55 DX objektivet. Har också bara testat hemma, ska bli intressant att ta sig ut. Sigmat är nog klart ett skarpare objektiv!
 
Som Gösta tidigare sa så skall det vara så, samma som på D70/D70s och på många andra kameror. Det är en liten metallkula som känner av om bilden skall roteas eller inte om kameran används på högkant.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.