ANNONS
Annons

D50 och extern blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

dasa1203

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en D50 som jag är mycket nöjd med. Dock funderar jag på en extern blixt. Är det någon som har erfarenhet av SB-600 på en D50? Behöver bättre belysning i vissa situationer. Finns det tredjepartsblixtar värda att reflektera över?

Tjenare.. Jag kör med en D50 och en SB-600 och är mycket nöjd med det. inga direkt konstigheter tycker ja iaf..

Hej.

Har du råd så köp sb-800.
Jag har hafft sb-800 nu i en vecka och är otroligt fäst vid den, den kommer alldrig försvinna från min väska.

En stor fördel med sb-800 tillsammans med D50 är att du kan kör den på su-4 läge, alltså ha den som en dum slavblixt trådlöst.

Hej & tack för kommentarerna. Jag har köpt en SB-800 (begagnad) och håller som bäst på att bli bekant med den. Dag S

Grattis!

Jag sökte efter en beg i två månader tills jag blev less och beställde en ny. Behöver väll inte säga att dagen efter kom det en beg på blocket.

Du kommer inte bli besviken på den blixten iaf!

Kan hålla med Nikon att man blir kreativ med den blixten.

Jag kör D80 nu efter att haft en D50 ett tag och har en SB800-blixt. Den är kanon helt klart men STOR!! Ofta känns det enklare att köra kamerans inbyggda blixt och SB800 blir liggande hemma på hyllan. Jag kanske är unik men jag tror tyvärr att många bra blixtar blir liggande på hyllan alldeles för ofta. Skulle jag köpa nytt idag skulle jag snegla på en något mindre blixt om det finns !?

Jon

Man kan inte få allt. Vill man ha bra led-tal, batterikapacitet och blixten lite högre upp för att gå bättre ihop med vidvinklar så blir blixten automatiskt rättså stor.
Medaljen har ju som sagt alltid en baksida.

Efter att ha använt blixten ca en vecka kan jag hålla med om att den känns stor, men som sagt var, man kan inte få allt. Är det någon som kan/vill dela med sig några kreativa ideer om hur man kan använda blixten?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar