Annons

D50 nu Eller vänta.

Produkter
(logga in för att koppla)

Exiffen

Aktiv medlem
Sugen på att köpa en D50 men vet inte om man skall vänta lite till D80 kommer så D70s ramlar i pris alternativt att det kommer en uppföljare till D50( borde det inte det??)

Tacksam för svar.
Budgeten e lite begränsad och där d50 med 18-55 glugg ligger prismässigt nu går gränsen.

partajare skrev:
Sugen på att köpa en D50 men vet inte om man skall vänta lite till D80 kommer så D70s ramlar i pris alternativt att det kommer en uppföljare till D50( borde det inte det??)

Tacksam för svar.
Budgeten e lite begränsad och där d50 med 18-55 glugg ligger prismässigt nu går gränsen.

Behöver du den nu köper du den, behöver du den inte nu väntar du tills du behöver den.

Köp!

Det kommer alltid något runt hörnan och långt ifrån alltid är det någon gigantisk förbättring. D50 är en kanonkamera tycker jag och ialla fall för hobbybruk så fyller den rimligen alla krav man kan ställa. Sedan kan man säkert debatera i evighet om det ska vara 6 eller 10 Mpixlar etc. Så köp den, njut av en kick i fotandet, tänk på bilderna du kan ta och satsa sedan istället på ett objektiv till eller så runt hörnan när ekonomin tillåter!
Jon R
som nu kör D50 med det nya Nikon 105 Micro 2,8 VR - kanonkombination!

Re: Köp!

JonR skrev:
Det kommer alltid något runt hörnan och långt ifrån alltid är det någon gigantisk förbättring. D50 är en kanonkamera tycker jag och ialla fall för hobbybruk så fyller den rimligen alla krav man kan ställa. Sedan kan man säkert debatera i evighet om det ska vara 6 eller 10 Mpixlar etc. Så köp den, njut av en kick i fotandet, tänk på bilderna du kan ta och satsa sedan istället på ett objektiv till eller så runt hörnan när ekonomin tillåter!
Jon R
som nu kör D50 med det nya Nikon 105 Micro 2,8 VR - kanonkombination!

Du resonerar ungefär så som ena halvan av mig resonerar...

ny d50 5800kr eller beggad d70 så tror jag d70´n tappar mindre i värde om du får för dig att uppgradera om ett halvår eller så

Varför inte spara slantarna ett tag till och köpa en D80, den kan jag lova dig att du blir nöjd med!

D50 kommer att leva året ut, så inte fören i början av nästa år kan vi vänta oss en ersättare till den!

//m.bucht

En av orsakerna till den begränsade ekonomin och viljan att ha en bra kamera är den väntade tillökningen i början av nästa år...
Skulle gärna skaffa mig en D80 men tycker att priset ligger väl högt och ser inte riktigt att jag kan tillgodose mig denna kamera på ett värdigt sätt ännu.

Min digitalkamera som jag har idag (coolpix 4300) ramlade lite hårt i backen i början av sommaren och slutade fungera.
Så just nu e det kamera löst här hemma så när som på min Nikon pronea S.

Det blev tillslut en d80 med 18-70 kit.
Har bara packat upp den ur kartongen och inte testat ännu. men längtar massor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar