jaracing
Aktiv medlem
Jag har sökt lite men inte riktigt funnit nått svar, så jag testar här. Jag bytte från en D80 till en D300. De jag nu undrar är om P-läget är som auto på D80´in ? Förut kunde man ju slänga över kameran till tex frugan eller någon annan som inte är så insatt i systemkameror. Med kameran i auto-läget och fick oftast riktigt bra bilder. Fast nu tycker jag att det kan bli lite vad som helst med D300´an och P-läget. Själv kör jag P, A, S och har testat M lite då och då. Det som inte blir riktigt bra är tex suddiga bilder konstiga skärpedjup samt lite mörka bilder ibland.
Svårt att beskriva med text men hoppas ni förstår vad jag frågar efter, kanske hade en D90 varit ett bättre val i det här fallet. Fast då jag gillar motorsport vart valet en D300 pga hastigheten 6-8 fps mot tidigare 3 fps (D80), men 4.5 fps med D90´in kanske hade räckt och även funkat bättre som familje/allround kamera.
Svårt att beskriva med text men hoppas ni förstår vad jag frågar efter, kanske hade en D90 varit ett bättre val i det här fallet. Fast då jag gillar motorsport vart valet en D300 pga hastigheten 6-8 fps mot tidigare 3 fps (D80), men 4.5 fps med D90´in kanske hade räckt och även funkat bättre som familje/allround kamera.