Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D2HS för 9450?

Produkter
(logga in för att koppla)
Förra året, när bluffirman Blew härjade, var det många som blev blåsta på just postförskott - de beställde och betalade för en bärbar dator, men fick en billig dvd-spelare värd en femhundring.

I undersökningen jag gjorde var det bara en enda person som angav att han blivit lurad med posyförskott, dock. Uppenbarligen är bedragarna lata och vill slippa gå till posten för att lämna in paket. Särskilt som det fungerar så bra med att få in pengarna direkt till ett bankkonto istället.

Så, PF är åtminstone mycket bättre än ren förskottsbetalning!
 
Hej

Jag gick på en blåsning i samma storlek på ebay av en amerikansk skojare, min tur var att jag betalade via PayPal. Det tog bara 3 veckor så var mina pengar på kontot igen.

Men det kunde ha gått illa. Jag reklamerade direkt, endast några timmar efter auktionen eftersom säljaren inte mer hörde av sig eller svarade.

Betalningen går oftast via ngt bankinstitut, ring till dem direkt när ni känner er blåsta och berätta att det är bedragare, då kan utbetalningen stoppas.

Nästa grej är basebollträ, inte att förakta.
 
Inte kul att bli dragen vid näsan , hoppas att det
löser sig till din fördel...
Jag ska nog börja mer med att köpa begangnat öga mot öga så man kan kolla varan innan man betalar.
 
Jag blev blåst förra året. 7700kr... Killen är dömd och jag blev tilldömd skadestånd men har fortfarande inte fått några pengar. Snålheten och visheten...
Har lärt mig en läxa och har inte blivit blåst sen dess...
Lycka till.


A
 
Postførskott ær aboslut inget sækert sætt, det førstår nog de flesta.

Jag har vid det hær laget lært kænna min lokala postpersonal, och de tycker det ær ok att øppna innan.

Men det ær klart, dom kan sæga nej, dærfør ær det bra att førvissa sig om detta ær ok i førhand.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.