Annons

D2HS för 9450?

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar väl solklart vara samma annonsör?
Fast de e klart, det låter ju ändå rätt rimligt med konkursutförsäljning - kan banne mig inte vara enkelt att driva företag utan hemsida eller telefon..
Hoppas det löser sig!

/Per
 
Det måste ju ändå anses som rätt goda förutsättningar för att lösa det här!

Hoppas det löser sig, bra om man kan hjälpas åt och sätta dit dom här banditerna.
 
Det är trevligt att se att fotosidans medlemmar sluter upp bakom ett sådant här fall och hjälper till. Det behövs och uppskattas. jag har själv råkat ut för en skojare i samband med min bil för några år sedan. Jag bandade alla telefonsamtalen med en diktafon. Detta nämnde jag försiktigt för polisen, men det visade sig vara helt laglig att spela in ett telefonsamtal som man har i sitt eget hem. Det kan vara ett tips om man har någon form av inpelningsmöjlighet eftersom det gör bevisningen starkare.

Hoppas at skojarna åker dit och du får igen pengarna.

Hälsn.
Robert
 
Robert_B skrev:
Det är trevligt att se att fotosidans medlemmar sluter upp bakom ett sådant här fall och hjälper till. Det behövs och uppskattas. jag har själv råkat ut för en skojare i samband med min bil för några år sedan. Jag bandade alla telefonsamtalen med en diktafon. Detta nämnde jag försiktigt för polisen, men det visade sig vara helt laglig att spela in ett telefonsamtal som man har i sitt eget hem. Det kan vara ett tips om man har någon form av inpelningsmöjlighet eftersom det gör bevisningen starkare.

Hoppas at skojarna åker dit och du får igen pengarna.

Hälsn.
Robert

Jag håller fullständigt med. Det är verkligen uderbart att medlemarna här på forumet försöker hjälpa till.
Det är så tråkigt och bli lurad på det sättet. Hela min månadslön gick åt skogen.
 
Konstigt när jag sökte på nummeret, när jag skrev mitt inlägg fick jag ingen träff på hittat eller eniro. Nu helt plötsligt så får man det. Det har sparats i firefox så jag skrev rätt nummer, kanske registreade dom det precis
 
ohls skrev:
Konstigt när jag sökte på nummeret, när jag skrev mitt inlägg fick jag ingen träff på hittat eller eniro. Nu helt plötsligt så får man det. Det har sparats i firefox så jag skrev rätt nummer, kanske registreade dom det precis

Vilket nummer sökte du på?
 
Fy vad tråkigt att bli blåst sådär...

Men "säljaren" verkar ju något okunnig om vad det är han blåser folk på. Digital zoom, jojo. Och att sälja en Eos1 med EF-s-optik verkar ju lite märkligt.

Själv har jag varit lite naiv när det gäller privatannonser, men så har jag inte köpt så dyra grejer. Ska nog bli lite försiktigare framöver.

Hoppas det löser sig för er i alla fall...
 
Det numret som var i D2Hs annonsen är registrerad på en tjej [personuppgifter raderade av admin]
Jag ringde henne på fasta numret och pratade med henne och david. Båda visste inte något om det här. Det konstiga var att det telefonnumret som annonsören ringe ifrån var registrerad på henne och båda inte kände inte till numret. Hmm..Vad ska man tycka om det??
 
Kanske inte helt bra att sätta ut deras namn här. De skulle ju faktiskt kunna vara oskyldiga. Åtminstone är de det tills motsatsen bevisats.
 
Vad är problemet? Inkommen information borde väl räcka för att hamna på polisens prioriterade lista. Att namnge misstänkta privatpersoner på ett internetforum som skett ovan tycker jag är helt galet.
 
Robert_B skrev:
Det är trevligt att se att fotosidans medlemmar sluter upp bakom ett sådant här fall och hjälper till. Det behövs och uppskattas.

Hmmm..jo jag håller med, men samtidigt skulle jag vilja nämna, utan att ha avsikten att smutskasta eller misstänkliggöra Christoffer, att man väl kan få anse att vi fotografer kan sluta upp och hjälpa varandra genom att vara lite mer kritiska när vi handlar begagnat oxå?

Prylar som är anmärkningsvärt billiga, som säljs t.ex. av personer som påstår sig driva företag som inte på något vis går att verifiera, skulle man väl kunna ana är stöldgods? Om alla var lite mer kritiska, och gjorde livet aningen mer besvärligt för hälarna, kanske vi skulle slippa få vår utrustning stulen fullt lika ofta?

/Per
 
Att registrera ett kontantkortsnummer på någon annan är inte särskilt svårt. Det finns vissa som är reggade på Hej Svejs, tex. Så det kan bara vara gjort som ett villospår.

Jag har pratat med - och bandat - säljaren i annons nummer två. Han befann sig, enligt egen utsago, i Lessebo, en mindre ort en bit från Växjö, och ville ha betalt i förskott om jag inte kunde komma förbi och hämta :p Nånting säger mig att bedragaren åtminstone är från trakten - varför annars komma upp med just den hålan? Närheten till Växjö kan annars tyda på att kopplingen till mobilnumret och tjejen i den första annonsen är mer än en slump.

Hur gick det med clearingnumret på bankkontot - gick det att spåra vilken bank som hade det? Mejla mig gärna om du vill lämna ut det.
 
Men både tjejens och försäljarens efternamn är ju samma, men om det betyder att de är släkt eller om det är slumpen det vet jag ej.
 
En ex-flickvän till mig råkade ut för liknande blåsning. Hade namn, adress, personnummer, kontonummer och telnummer på killen. Men polisen lade ned utredningen ändå. Killen ifråga hade ändå en hög med anmälningar på sig. Vill inte vara negativ, men chansen att få tillbaka pengarna är nog mycket liten tyvärr...
 
Jag kan nu blåsa av jakten på paret boende i Växjö - de har polisanmält identitetsstölden (registreringen av kontantkortet). Jag kan också berätta att de tog ganska illa upp av gårdagens samtal där de anklagades för att vara bedragare i ganska hårda ordalag.


Detta enligt en till dem närstående källa. Polisanmälan borde gå att kolla upp. Så tyvärr är bedrägeriet inte så lättlöst som man kan tro.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.