Annons

D200-specarna har läckt...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, den känns bekant.

Tveksamt om D200 kommer ha inbyggt vertikalgrepp. De senaste ryktena talar om en kamera som är mer som F6 i dimensioner (157.5 x 121 x 85.5mm)

Vi får se vad som kommer.
 
Nikon presenterar sin nya modell imorgon (onsdag). Får väl se vad det blir och när den börjar att levereras. Vad rör EOS 5D så lär det inte bli några leveranser detta år i alla fall eftersom produktionen inte ens kommit igång.
 
Ventileit skrev:
Nikon presenterar sin nya modell imorgon (onsdag). Får väl se vad det blir och när den börjar att levereras.

Var har du fått uppgiften om onsdagen den 24:e ifrån? (Anledningen till att jag frågar är att jag inte hört det datumet innan någonstans)
 
Även om jag själv inte ska uppgradera så skall det verkligen bli intressant å se vad Nikon ev ska komma med. Kan tänka mig att många som sitter med sina gammla D100 är sugna på att uppgradera.
 
Ventileit skrev:
Vad rör EOS 5D så lär det inte bli några leveranser detta år i alla fall eftersom produktionen inte ens kommit igång.

Heheh.. okej.. var har du hört det, för i såfall är det första gången som Canon släpper en modell redan innan den finns i produktion.. Gissningsvis har den producerats nu i en månad.
 
Ventileit skrev:
Nikon presenterar sin nya modell imorgon (onsdag). Får väl se vad det blir och när den börjar att levereras. Vad rör EOS 5D så lär det inte bli några leveranser detta år i alla fall eftersom produktionen inte ens kommit igång.

Givetvis är produktionen igång. Och självklart kommer den att säljas i år. Sen står ju Sverige långt ner på listan så det kommer inte så många hit jämfört med större länder.
 
(Psss .. detta är ett Nikon-forum)
Ang specar och det där så brukar Thom Hogan alltid ha en del bra att säga när det gäller att analysera sådana där "läckor", fejkbilder, tokpåståenden om att "nu går Nikon i konkurs" etc. Här är en direktlänk till hans inlägg på dpreview, det är alltid lika kul att kolla när han sopar till någons påståenden med lite genomtänkt analys och fakta.

Nu plötsligt förväntar sig många att D200 kommer vara en full frame-kamera, och blir besvikna och skall minsann byta om den inte är det... ja jisses.
 
D Nilsson skrev:
Kan tänka mig att många som sitter med sina gammla D100 är sugna på att uppgradera.
Javars! Här är en. Det jag suktar mest efter egentligen är större buffert och bättre prestanda på höga ISO.

Å andra sidan funkar mina gamla hus än så länge...
 
Ja, Thom är alltid läsvärd. Jag tror dock att han vet (inofficiellt, naturligtvis) betydligt mer än han ger sken av.
 
AndersGbg skrev:
Var har du fått uppgiften om onsdagen den 24:e ifrån? (Anledningen till att jag frågar är att jag inte hört det datumet innan någonstans)

Pratade med min Nikonhandlare för 2 timmar sen, Det är hans ord.. hurvida det stämmer eller inte vet jag mindre om. Han har väl en så där 25+ år i branschen så lite koll borde han har tycker man =), tar inte gift på det dock.
 
Jeppe skrev:
Heheh.. okej.. var har du hört det, för i såfall är det första gången som Canon släpper en modell redan innan den finns i produktion.. Gissningsvis har den producerats nu i en månad.

:), Ja vi får se, min gissning är att Sverige inte får se röken av dom under 2005. Sen att dom går att få tag i som import må så hända.
 
Nu har jag städat i denna tråd, efter vissa klagomål. Men om Nikonägarna vill ha en egen tråpd att diskutera i så ska man inte kasta sten i glashus... Om man tar upp Canon, så får man vara beredd att diskutera Canon...

Men de som vill diskutera Canon och kanske speciellt 5D så finns det trådar till detta.

Hoppas ingen känner sig trampad på tårna. Inget av inläggen bröt mot forumreglerna.. Men Canondiskutioner hör hemma i Canon-forumet.

Mvh Jeppe
 
Enligt en expertsäljare jag pratat med ganska nyligen hade en Nikonrepresentant skälmskt leende antytt en +8MP kamera (som mellanvariant mellan D70 och proffshusen),enligt samme säljare skulle denna lanseras till jul, om det gällde internantionellt eller sverige skall väl vara osagt...resten lär väl också bli trevligt kanske. Bara ett litet inlägg i förhoppningarnas tråd...:)
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.