Förstår inte riktigt problemet. Man bjuder på varan, säljaren skickar över Payson, paketet kommer, man ber postkassörskan titta när man öppnar. Vill man vara extra försiktig beträffande stöldgods(vilket man absolut bör, god tro fins ej mer, lagen säger att du som köpare ska kontrollera så varan ej är stulen, är den stulen har du inte kontrollerat tillräckligt noga,)så efter auktionen ber man säljaren om nr. på produkten, vilket man får kollat med polis.(be då även om polismannens namn som kör kollen).
Jag bjöd på en Canon 5D och vann auktionen. Säljaren skulle finnas i Danmark ptiset slutade på 14.000kr. I vilket fall kom ett mail som började med Dear sir.och skrivet på engelska. Jag skrev tillbaka att vi kunde sammanstråla var som helst i danmark för att göra upp affären och att min danska är bättre en min engelska. Nytt mail: Dear sir o.sv. plötsligt fans kameran i England och säljaren tyckte att jag skulle sätta in pengar till honom på ett konto. Skrev ett nytt mail och undradre var han hört att alla svenskar var idioter och fick inga fler mail.
Så länge man ej har betalat kan man inte heller bli lurad.
Hälsningar Lasse