Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 = fruktansvärt tung?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du har problem med en D200 tyder det på att du behöver gå till ett gym, för det krävs inte mycket muskler för att hålla en kamera under några förhållanden!

Starkt svarat. Jag skall upplysa min läkare om det nästa gång vi kikar på mina kroniska ledproblem.
 
Någon av dom nya kamerorna utan spegelhus från Samsung, Panasonic mm. kan kanske vara värda att titta på?
 
vad trevligt sagt. hoppas inte du får några nack och armbesvär nångång...
för övrigt så går jag redan på gym
Jag var inte trevlig. Ursäkta.

Om du har såna problem är det väl en bra grej att nämna i inledningen av tråden, du skrev ju till och med "vet inte om det är jag som är vek eller kameran som är hemskt tung". Då hade ju allt kommit i ett annat läge.

Men ok, för att svara på din fråga, får du ont i armen av en D200 tror jag inte att det hjälper med en lättare systemkamera, så stor skillnad är det inte på dem vad jag märkt. Däremot kanske det är själva rörelsen när du håller upp kameran till ögat som är problemet i sig? Då kanske en Nikon D5000 med LiveView och vridbar skärm kunde vara något, då kan du t.ex. hålla kameran längre ner och rikta skärmen så du ser den uppifrån? Det gör det ju iallafall möjlighet att variera!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.