Linmajon skrev:
Glöm inte att det är Photokina mässa i höst. Kanske bäst att vänta på den, Canon kanske släpper nåt instressant...som finns på hyllorna i Jul, men då är det å andra sidan PMA snart med modeller som släpps till sommaren 2005 eller strax därefter...
*LER* så sant så ;-)
Har ett 75-300IS liggad epå hylan på jobbet,..
Funderar på att hänga på det på in 10D och testa. Jag är lite nyfiken på hur bra den är egentligen och framfölrallt o den duger skärpemässigt (har fått höga krav nu me 70-200 4.0).
Sedan...
I mitt fall skulle jag inte välja Minolta oavsett för funktioner den har.
. Jag har jobbat med canonssystemet sedan 97 och ör så inkörd på det idag att jag inte skulle vilja byta.
Sedan är det mycket jag har svårt ed hos Minolta efter att ha "lekt" med deras kameror....
Jag tror att Konica/Minolta SLR kommer ta marknad från 300D och eventuellt D70
Varför??
Jo... Jag har sålt Canon/minolta/Nikon under 4 års tid i foroaffär.
Det är 3 olika kundkategorier (eller var i vår affär i alla fall) som köpte de olika kamerorna.
* Minolta var antingen de som köote en SLR första gången och ville komma billigt undan, oftats köpte de den i tron att systemkamera alltid gav bättre bilder
* Canonfolket var de som hade plåtat ett tag eller som mer var inne på att fotografera.
* Nikon folket var antingen gala rävar eller de som hade hört att Nikon var "bäst"
Jag tror det komer att hålla i sig.. Och att har man en gång använt en Canon så byter man inte
Fråga herr Wallung ;-)
Men de har ett par funktioner på G i den nya kameran som är intressanta,...
Men vis av ergarenheten vet jag att de OFTA kommer med en del nytt.. Sedan är det ofta så att de:
* Antingen kopieras
* Visar sig vara menningslösa funktioner
* Bara glöms bort....
JAg tror att det blir en ny 828 (sony) i den bemärkelsen att dne säljer till en viss kundgrupp men inte kommer att sprida sig och bli samma succer som 300D eller D70
Frågan som infinner sig är hur A1/A2 sensorn är på brussidan??
Det känns ju som 10D och 300D där satt ett svår slaget rekord (jonas som inte räds att plåta i 400 Iso eller heller 800 med sin 10D)