Annons

Död begagnatmarknad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hejko

Medlem
Jag har funderat på att sälja min KonicaMinolta D7D... kikat på blocket och liknande.

Verkar inte hitta några sådana till salu? Är folk för nöjda med den, eller är marknaden för begagnade död?

Och vad ska man ta för en D7D begagnad?
 
Marknaden är knappast död, snarare så har folk ingen anledning att sälja.

Däremot är marknaden för analoga hus rätt död.
 
Hejko skrev:
Jag har funderat på att sälja min KonicaMinolta D7D... kikat på blocket och liknande.

Verkar inte hitta några sådana till salu? Är folk för nöjda med den, eller är marknaden för begagnade död?

Och vad ska man ta för en D7D begagnad?

D7D verkar ha sålt bra med KM-mått mätt. Man kan dock aldrig jämföra med Canon & Nikons försäljningssiffror som är oerhört mycket högre (pratar sverige nu).

Då det sålts så få D7D jämfört med Canon & Nikons modeller så blir det ju självfallet så att det kryllar av av C & N på beg.marknaden jämfört med D7D.

Sen så kan det ju även vara så att ägarna är nöjda...

Tycker att du, som säljare, ska vara glad att det finns få begagnade till försäljning, det gynnar ju dig!

//Larsa
 
Senast ändrad:
Hejko skrev:
Jag har funderat på att sälja min KonicaMinolta D7D... kikat på blocket och liknande.

Verkar inte hitta några sådana till salu? Är folk för nöjda med den, eller är marknaden för begagnade död?

Och vad ska man ta för en D7D begagnad?


då kan du hålla ett bra pris.

man blir ju nästan skrämd av vad man ska (eller om man var tvungen) att sälja sin 350d köpt i butik, när man ser hur priserna rasar.

usch
 
Hejsan,jag satt just i tankarna att byta kamera, det är inte så att du är intresserad av en 10d??
 
..jaa, vad kan man ta för den? Ni kanske kan rekommendera något?

Det som säljs är,
KM D7D
KM 17-35mm 2,8-4
Tokina 24-200 3,5-5,6
KM 3600HS(D)
Soligor Skylightfilter
LowePro-väska

Nytt kostar det utan filter och väska 21841 på Cyberphoto.

Utrustningen är använd i ca 3500 bilder. Köpt 15:e april 2005.

Vad är ett vettigt pris då? Lägg ett bud, om ni vill.
Byten kan givetvis vara intressant..
 
Folk är på semester det synns väldigt tydligt på blocket och treadera där aktiviteten är väldigt låg. Om du inte har bråttom så sätt ett rimligt pris men du kanske får vänta till slutet på Augusti innan allt blir sålt
Alt sätt ett riktigt lågt pris och bli anklagad för att vara skojare som bedriver bedrägeri...
 
Har du bråttom o bli av med sakerna så kan jag förbarma mig över dom, i o f s så tänkte jag ju köpa ett nytt hus, men maila mig ett skäligt pris så ska jag titta i plånboken.
 
*dreglar* biter mej i armen... jag ska inte... jag ska inte... jag ska inte... inte tusan är marknaden död för D7D inte även om utbudet bör vara mycket litet ännu.

Inled mej icke i frestelse... se till att lägga ett bra bud så grejorna försvinner...

Återkommer efter kvällens pokerövningar :)

//O så bor John i Uppsala, dit jag ska imorgon... vojne...//
 
HDFS) (KGS skrev:
*dreglar* biter mej i armen... jag ska inte... jag ska inte... jag ska inte... inte tusan är marknaden död för D7D inte även om utbudet bör vara mycket litet ännu.

Inled mej icke i frestelse... se till att lägga ett bra bud så grejorna försvinner...

Återkommer efter kvällens pokerövningar :)

//O så bor John i Uppsala, dit jag ska imorgon... vojne...//
'


Hahaha! *satsar massa pengar på att KG snart äger en DSL...*
 
Inte en chans, Malin..

Det är ju ingen "riktig" digitalkamera, enligt KG.. Den ska ju ha elektronisk sökare och man ska kunna använda displayen som sökare...eller hur det nu var ;p
 
Ja, absolut. Dock så har säljarna ofta inte koll så annonspriserna är ibland helt orealistiska och prutmånen stor. Filmhus i yrkesklass har rasat till nästan halva begagnatpriset på ett par år.
 
Jeppe skrev:
Inte en chans, Malin..

Det är ju ingen "riktig" digitalkamera, enligt KG.. Den ska ju ha elektronisk sökare och man ska kunna använda displayen som sökare...eller hur det nu var ;p

Batteriet e slut i min Konica TC, den här kanske kan duga som ersättare för den? En backupkamera är aldrig fel, eh?

Matar en sån här fram bilderna automatiskt eller drar man i en arm?

/kg, som strax åker mot Uppsala
 
Hur vet man då vad man ska betala? Själv är jag intresserad av ett analogt Nikonhus som jag kan använda för att lära mig att fotografera manuellt.
 
Bevaka begangat marknaden i några veckor så kommer du att få en rimlig uppfattning om vad saker kostar. Man upptäcker ganska snabbt vilka prylar som inte blir sålda pga överpris.
Jämför gärna med Tyska & Engelska E-bay då fraktkostnaden är rel. försumbar.
 
Haha, KG! Ledsen, men någon kamera från mig har du nog inte med dig idag. Kommer själv använda den i helgen, så du får bjuda ganska högt för att lyckas! :)

Rent bråttom har jag inte.. men intresset har tyvärr svalnat. Känner att det är för dyrt med en kamera för 20 loppor när man inte brinner för det längre.
 
Jag var sen att byta från analogt till digitalt, vilket delvis hänger samman med att mitt fotograferande har legat i malpåse. Faktum är att det är bytet till digitalt som fått fart på intresset igen. Det digitala fotoarbetet passar mig betydligt bättre. Som småbarnsfar är det lättare att sitta framför datorn, än att låsa in sig i ett mörkrum i flera timmar.

När intresset nu tagit fart igen kan jag inte låta bli att slås av hur fort teknikbytet har gått. Visserligen har jag läst om Kodaks och framkallningslabbens problem, men det har väl inte riktigt gått in i alla fall. När jag nu vaknat upp ur min dvala har jag problem att ta till mig hur död marknaden för analoga hus faktiskt är. Går man till en beghandlare kan man få svaret att de överhuvudtaget inte är intresserade - om man inte också skickar med optik till vrakpris.

Jag har under flera månader haft min älsklingskamera EOS 630 ute till ett, i mitt tycke, löjeväckande lågt pris. Personligen kommer jag formodligen aldrig att gå tillbaka till analog småbild och jag tycker att det är en alltför bra kamera för detta öde. MEN priserna är så låga att det ofta kliar i fingrarna när jag läser andra annonser om analoga hus. Om jag inte lyckas behärska mig, kanske det slutar med att jag har flera analoga hus jag inte använder...
 
Okej, nu är den till salu på riktigt. Har gjort det fotojobbet, och har avbokat ett par..

KG, om du var seriös - lägg ett bud. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.