Annons

Cyberphoto's lager i Umeå varför?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sen är det ju faktiskt tradition med post- (och internet-) orderhandel av fotoprylar i Umeå. På sextiotalet köpte jag ibland från Norrländska Fotocentralen i Umeå. Tjock katalog i färg hade dom. Kanske var dom först i Sverige med sånt här? Långt före Bankeryd i varje fall.

Olle
 
Anders Östberg skrev:
Hehe, livskvalitet kan vara mycket det... ett intressant och bra betalt jobb i asfaltdjungeln eller arbetslös med vacker vildmark utanför knuten, kanske inte ett helt enkelt val faktiskt. IT skulle ju göra att man kan jobba var som helst, undrar bara vad som gick snett med det. :)

Ja det är väl bra då om man är nöja med sina val men det verkar ju faktiskt som om väldigt många inte är det. Annars skulle de väl knappast vara så uppumpade med aggressioner mot oss andra som bor eller bott här.
 
Det är väl så att man faktiskt inte kan få allt, idealet vore förstås både jobb, natur, affärer, vildmark, uteliv, lugn och ro, allt samtidigt och på mina egna villkor. Nu funkar det inte så i verkligheten, man får tyvärr välja bort något och det gör säkert en hel del människor frustrerade.

Jag har faktiskt inte själv träffat på speciellt många snorkiga Stockholmare, vare sig infödda eller inflyttade, dom flesta människor är ändå rätt civiliserade. Men så rör jag mig inte i dom fina kretsarna på Stureplan eller Café Opera heller. :)
 
Anders Östberg skrev:
Hehe, livskvalitet kan vara mycket det... ett intressant och bra betalt jobb i asfaltdjungeln eller arbetslös med vacker vildmark utanför knuten, kanske inte ett helt enkelt val faktiskt. IT skulle ju göra att man kan jobba var som helst, undrar bara vad som gick snett med det. :)

Personligen jobbar jag med IT med vacker vildmark utanför.

Fast jag har hört att man kan vara arbetslös i asfaltdjungeln också. Tala om att man gjort världens sämsta val.
 
Nån har sagt att det inte finns några riktiga stockholmare i stockholm längre, endast finnar, norrlänningar och kurder.
 
När vi nu är i Cyberspace...

Man kann ju handla över, i.a.f. hela EU utan problem. Jag tycker inte jag får någon större närhet till Cyberphoto, enn till Pixxass eller WarehouseExpress.
Min lokala kamerakrängare vet att jag kann välja. Derför leverar han till samma pris som CP eller SP.

Bra va'?
 
Jag idrottade.
På ett möte om var en tävling skulle ligga säger en 08.
-Det är så jäkla långt till Lappland.
Då säger en av de Lappländska deltagarna.
-Jo det är ju närmare från Lappland till Stockholm.
-Jo precis säger 08:an.
Mvh/-Anders
 
Olle skrev:
Sen är det ju faktiskt tradition med post- (och internet-) orderhandel av fotoprylar i Umeå. På sextiotalet köpte jag ibland från Norrländska Fotocentralen i Umeå. Tjock katalog i färg hade dom. Kanske var dom först i Sverige med sånt här? Långt före Bankeryd i varje fall.
Jag handlade också från Norrländska Fotocentralen under tonåren, vilket var redan i slutet av 1950-talet. De var inte först, jag uppfattade dem snarare som en ny uppstickare - de låg lite under riktpriserna. Vilket var förfärligt då. Jag hade deras kataloger plus en stor mängd andra från den tiden (Öbergs Foto, Molanders och en massa andra som jag nu inte längre kommer ihåg) lagrade fram till så sent som för bara två år sedan. Men då rensades allt detta ut och slängdes i containrarna av ett bostadsbolag som ansåg att sådana gamla kataloger måste vara bara skräp... :-(
 
Det är precis sånna här trådar som gör att jag nu i efterhand undrar varför jag gick med i denna sida. En oherrans massa tramsande om skitsaker, utan betydelse. Hur har ni tid och ork....????

Och hur ids ni engagera er i sånt som ni dels inte har att gör med, dels inte förstår ändå och till sist inte ens kan påverka????????

Kan inte annat än säga imponerande!!!!!!
 
Ulf F skrev:
Det är precis sånna här trådar som gör att jag nu i efterhand undrar varför jag gick med i denna sida. En oherrans massa tramsande om skitsaker, utan betydelse. Hur har ni tid och ork....????

Och hur ids ni engagera er i sånt som ni dels inte har att gör med, dels inte förstår ändå och till sist inte ens kan påverka????????

Kan inte annat än säga imponerande!!!!!!

I grund och botten håller jag med dig i sakfrågan men

Hur orkar man bry sig om sånt man inte bryr sig om....

Hur orkar man läsa en tråd om sånt man inte bryr sig om....

Hur orkar man skriva ett inlägg om något man inte bryr sig om....
 
Ja det är för hemskt. Säg till den som vrider upp armen bakom ryggen på dig och tvingar dig att läsa detta, ja till och med skriva ett inlägg i en för dig totalt ointressant tråd, att släppa taget så du kan få använda din tid till något nyttigare. ;-)
 
dJb skrev:
Infrastruktur? Senast jag besökte Umeå var staden ansluten till såväl väg som järnväg och det ryktas till och med om flygmaskiner men det är kanske att gå verkligheten lite långt i förväg. :)

Stör inte dessa isbjörnarna???????

// Maxe
 
Ulf F skrev:
Det är precis sånna här trådar som gör att jag nu i efterhand undrar varför jag gick med i denna sida. En oherrans massa tramsande om skitsaker, utan betydelse. Hur har ni tid och ork....????

Och hur ids ni engagera er i sånt som ni dels inte har att gör med, dels inte förstår ändå och till sist inte ens kan påverka????????

Kan inte annat än säga imponerande!!!!!!

Gå ut och gräv diken då.
 
Well, känner att jag fått svar på min fråga, att det var för att det startade i Umeå.

Ska ner på stan å hämta varorna:)
 
Zebulah skrev:
I grund och botten håller jag med dig i sakfrågan men
Hur orkar man bry sig om sånt man inte bryr sig om....
Hur orkar man läsa en tråd om sånt man inte bryr sig om....
Hur orkar man skriva ett inlägg om något man inte bryr sig om....
LOL!

Mycket berättigade frågor. Enda förklaringen jag kan komma på är, att man har upprättat en ny titel, och sedan tilldelat sig själv denna - titeln och funktionen "Trådpolis".

En dylik, kan man tänka sig, ägnar sig åt att ivrigt läsa igenom precis allt som skrivs här på Fotosidan. Och Gud nåde den som skriver någonting som inte viktiga JAG, Trådpolisen, är intresserad av! JAG har på egen hand beslutat att Fotosidans innehåll skall förändras, så att uteslutande trådar om ämnen som JAG är intresserad av, ska vara tillåtna!


Och Kalle fick ju svar på sin fråga. Är inte detta huvudsyftet med Fotosidans Forum - att vi ska få svar på våra frågor? Eller skall frågor som inte garanterat intresserar ALLA medlemmar av Fotosidan censureras bort? Jag ställer således frågan: Hur många trådar blir det kvar, ifall man i demokratins och den allmänna generositetens namn utvidgar Trådpolisens krav till att omfatta ALLA Fotosidans medlemmar? Blir det kvar några trådar alls då?
 
Senast ändrad:
Det finns ju faktiskt andra platser i Sverige än just Stockholm! Men de i Fjollträsk tycks ju inbilla sig att Fjollträsk är universum nav.
 
Plåtslagaren skrev:
Det finns ju faktiskt andra platser i Sverige än just Stockholm! Men de i Fjollträsk tycks ju inbilla sig att Fjollträsk är universum nav.

Ja, det är ju helt befängt...

Det är ju jag som är universums centrum!!! :)
 
Varför finns det lager? Och varför handlar någon som bor i Göteborg från Umeå? Borde man inte bara handla av närbutikerna då man handlar på nätet ...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.