Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crumpler-väskor, var i sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

gameburg

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en crumpler fotoväska (typ axelremsmodell), men vill inte "köpa grisen i säcken". Vet ni om det finns ngn återförsäljare i sthlms-området?
De finns på nätet, men jag vill ju kolla så de passar mina ändamål.

mvh
Patrik
 
åh åh åh.. jag har en crumpler (Brian's hot tub) och jag totaaaalälskar den!!
den fanns på YFO har jag för mig.
 
Estethia skrev:
åh åh åh.. jag har en crumpler (Brian's hot tub) och jag totaaaalälskar den!!
den fanns på YFO har jag för mig.

Tack christel!
Måste erkänna att jag trodde inte yfo fanns i sthlm, men så fel man kan ha;-)


Följdfråga:

Vet ngn om det finns ngn bra modell ur deras sortiment där man kan ha objektivet (t ex 70-200mm 2,8) kvar på kameran? Det verkar som, om man kollar deras broschyr, att man måste montera isär utrustningen.

mvh
Patrik
 
gameburg skrev:
Vet ngn om det finns ngn bra modell ur deras sortiment där man kan ha objektivet (t ex 70-200mm 2,8) kvar på kameran? Det verkar som, om man kollar deras broschyr, att man måste montera isär utrustningen.
Jag har Crumpler December Quarter, test finns här. Den är stor.
 
Jag har en nex venue och du kan möblera om som du vill i huvudfacket. En 10d med 70-200 borde inte vara några problem att få ner den i denna. Sedan har du ett "chamber of secrets under med plats för sådant du inte behöver direkt access till.

Lycka till med ditt köp. Snygg och hållbar väska som inte ser ut som en kameraväska.
 
man kan få ner ett bra fläskigt objektiv fast på kameran i "brian's hot tub" oxå.
jag kör ibland med två kameror med objektiv på och låter dom ligga mittemot varann med en vägg-flupp emellan.
funkar alldeles utmärkt! :eek:D
 
Estethia skrev:
man kan få ner ett bra fläskigt objektiv fast på kameran i "brian's hot tub" oxå.
jag kör ibland med två kameror med objektiv på och låter dom ligga mittemot varann med en vägg-flupp emellan.
funkar alldeles utmärkt! :eek:D

Ok! Men "Brians heta tub" är en rygga om jag inte minns fel och jag är ute efter en axelremsväska för snabbare access till grejerna!
 
ops... missade visst din parentes där.. *blind*
ehm.. då kan jag inte säga nåt säkert, men dom har rätt mycket så om bara YFO eller nån har ett stort sortiment hemma så hittar du säkert nåt.
:eek:)
 
Kameradoktorn brukar ha en del i butiken. Var själv och letade efter en väska i juni, ingen på lager passade så då la dom en beställning på alla som jag var intresserade av. 2 dagar senare var det bara att gå tillbaka och välja mellan modeller och färger. Valde själv en Company Embarrassment och kör med 70-200 monterad. Mycket nöjd så här långt.
 
lovlan skrev:
Kameradoktorn brukar ha en del i butiken. Var själv och letade efter en väska i juni, ingen på lager passade så då la dom en beställning på alla som jag var intresserade av. 2 dagar senare var det bara att gå tillbaka och välja mellan modeller och färger. Valde själv en Company Embarrassment och kör med 70-200 monterad. Mycket nöjd så här långt.


Hur mycket fick du ge för den?

Börjar låta som om jag ska ta en trip till den stora staden ngn kväll;-)

/P
 
Var inne på YFO´s hemsida de hade bara en massa art nummer och inga namn vilken är nex venue egentligen. Jag är ute efter en väska som rymmer ungefär ett hus, 3-4 objektiv, 1 blixt samt lite smått.

Några förslag, jag gillar Crumpler och deras axelväskor då jag vill komma ifrån den klassiska "fotoväske utseendet"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.