Utdrag ur manualen sid 80.
"
Serietagning och Autogaffling är inte tillgängliga
samtidigt.
Autogaffling återställs till OFF när Serietagning
ställs in på något annat läge än Enbildstagning.
Inställningen för Serietagning återställs till
Enbildstagning när Autogaffling ställs in på något
annat läge än OFF."
Jag har kontaktat nikon i frågan och fick detta svar.
Frågan:
En otrolig miss att det inte går att skjuta snabb serietagning med kameran när man kör bracketing. Hur tänkte Nikon där? Jag älskar Nikon men nu blev jag besviken. Tanken med kameran var att slipa att jämt släpa på min D300s och jag tar mycket HDR med bracketing. Nu utan snabb serietagning mpste jag släpa med mig ett stativ och då föll ju hela idén. Det kan ju inte ligga i en begränsning av kameran, Det måste gå att fixa med en firmware?
Svaret:
Hej Anders!
Tack för att du kontaktar Nikon support.
När du använder P7700 och fotograferar i HDR, vad är det då som du fotograferar? Om man jämför P7700 och D300s så finns det väldigt stora skillnader, den största skillnaden är priset sen har du även olika prestanda på de båda modellerna. P7700 är en kompakt kamera med lite mer avancerade inställningar än vad de vanligaste kompakt kamerorna har. Därför så har P7700 inte samma hastighet som exempel D300s. Som jag frågade i början, så återkom gärna med mer information om vad du fotograferar så ska jag hjälpa dig vidare.
Om det går att ändra med hjälp utav en firmware uppdatering vet jag tyvärr inte. Men jag kommer att framföra ditt förslag till design och kvalitets avdelningen, för kommande modeller.
Har du fler frågor så tveka inte att kontakta mig igen.