Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Coolpix 7900

Produkter
(logga in för att koppla)

candygal

Avslutat medlemskap
Har hittat en kamera jag är intresserad av att köpa. Någon som har en/har testat Nikon coolpix 7900 eller vet om den är nåt att ha? Har läst massvis med information nu, men det säger ju inget om hur den känns eller hur bilderna egentligen blir... ?

Haha. Kanske var därför jag inte hittade så mycket info. Ojoj, tänk att man alltid vill ha allt innan det ens går att få *s*

Jag har en

Jag köpte en 7900 förra veckan, är supernöjd med den hittils. Allt fungerar bra. Älskar greppet, är inte många digitalkameror man kan manövrera med en hand.
Sen är den snygg i svart med.

schysst schysst! Har du testat andra kameror innan och hittat fördelar med just den här kameran? Jag har haft lite funderingar kring minneskortet eftersom det står att det är ett inbyggt, men visst kan man ha "lösa" minneskort som man bara kan byta när det är fullt?

Minneskort SD

Jag fotar mest med Nikon D70. Coolpix 7900 använder jag främst när jag är ute och inte fotografering är det primära syftet. Att kameran har både sökare och bildskärm var ett krav för mig. Minnet i kameran rymmer endast några få bilder. Man använder utbytbara minnen av typ SD.

Funderar även på att köpa Coolpix 7900 men har en fråga.
Gör det någon skilldnad om man köper ett snabbare minne?

Vad använder ni själva för minnen?

Jag har Sandisk 512 MByte SD standard. Jag vet inte om det är skrivningen till minnet som sätter gränsen för snabbhet, eller om det är bildbehandlingen. Det avgör om det är någon mening att satsa på snabbare minne.

Jo, det är just det som är frågan, blir kameran snabbare eller "bättre" om man har ett snabbare minne?

Sen en fråga som inte har så mycket att göra med det, är det någon skilldnad på minnnen från olika tillverkare, vilken tillverkare ska man satsa på?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar