Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Converter

Produkter
(logga in för att koppla)

Mankan-B

Aktiv medlem
Hej all

Har sökt hela webben efter tester på olika convertrar. Jag funderar på att köpa en 1,4x till min Nikon D50.
Kenko AF Telekonverter 1,5x (4 linser) Nikon AF,
Kenko AF Telekonverter 1,4x PRO300 Digital till Nikon AF eller Soligor 1,4X PRO Digital AF telekonverter Nikon N/AF.

Vilken skall man köpa. Priset skiljer ju sig en hel del på dem. Någon som har lite erfarenhet från dem ?
Duger det med den billigaste till 180 2,8 eller blitr det verkligen så pass mycket bättre med den dyrare ?

//Magnus B
 
Konverter

Soligor 1,4X PRO Digital AF telekonverter Canon EOS toppklass enligt Cyberphoto är väldigt nöjd med den har även en 2x Kenko pro lite sämre på full öpning bör bländas ner några steg blir bra även den då, inget slår väl orginal oftast. Jag kan inte använda orginal på grund av objektiv konstruktionen.(Vet ej hur det är till Nikon ) Tomas
 
Konverter :)

Jag är lite engelska skadad ;)

Tack för dit svar Tomas.

Jag har oxå förstod att soligor 1.4 verkar vara rätt bra för pengarna. En del säger att kenko och soligor 1,4 är samma konverter.

Lutar nog åt en sådan, men tänkte oxå på kenkos 1.5 som är lite billigare. Är den då alltså lite sämre än soligors 1,4x? Visserligen inte så mycket billigare men skoj att veta.

När jag körde canon analog så använde jag deras original vilket jag tyckte var mycket bra, men nu när man är lite fattigare så blir det ingen original konverter.

//Magnus B
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.