Annons

CF Kortläsare till iPad

Produkter
(logga in för att koppla)

kennycanon

Avslutat medlemskap
Hittade en sida med CF kortläsare för iPad i slutet på mars. Gjorde en beställning och idag kom den. Ut med kortet från kameran och in i adaptern och vet ni va.. det fungerade perfekt. Adaptern har även en USB ingång men den gillade inte iPaden " USB enheten drar för mycket ström" stod det på skärmen så den gubben gick inte men jag är nöjd med att den läser CF kortet. Dyr va den inte heller 36,50 US dollar inklusive frakt. Ni hittar den på http://store.micgadget.com/

Åh! Super!

Skulle precis ge mig ut i nätdjungeln för att leta reda på en sådan. Tusen tack för att du delade med dig!

En liten varning. Jag beställde samma och fick min häromdagen.

Det är ganska dålig kvalitet på dem. Kontakt-piggarna är väldigt sköra.
MEN så länge man är försiktig så fungerar det kanon. Sedan finns det mig veterligen inget annat alternativ just nu för CF. :)

Ska tydligen gå att få mer kräm till usb om man kör jailbreak. Eller så kan man ju köra någon slags usb hub som har egen ström. Men det känns krångligt.

Canon 7D video till iPad

Har märkt att den är lite tricki i kontakterna men det fungerar ok ändå tycker jag om man låter padden ligga när man satt in kortet.
Har någon hittat ett bra sätt att få in video från canon 7D direkt in i iPaden ? Har provat både Videora och Handbrake converter men skull vilja slippa att konvertera filerna innan. HUR GÖR NI ?
Mvh Kenny

...

Ska tydligen gå att få mer kräm till usb om man kör jailbreak. Eller så kan man ju köra någon slags usb hub som har egen ström. Men det känns krångligt.

Till att börja med är jag tveksam till att du verkligen kan få ut mer "kräm" ur USB-porten med hjälp av jailbreak.
Skulle det fungera är det inte att rekomendera.
Orsaken är fysiska begränsningar i kretsarna, vilka är orsaken till iPaden stänger av USB-enheten för att kretsen inte ska förstöras.

Till att börja med är jag tveksam till att du verkligen kan få ut mer "kräm" ur USB-porten med hjälp av jailbreak.
Skulle det fungera är det inte att rekomendera.
Orsaken är fysiska begränsningar i kretsarna, vilka är orsaken till iPaden stänger av USB-enheten för att kretsen inte ska förstöras.

Inte riktigt sant. Anledningen till att jailbreak bör fungera är att de sedan 4.2 ändrat från 100mA till 20mA. Detta gjordes tydligen för att spara batteri.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar