Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Censur på fotosidan!!!???

Produkter
(logga in för att koppla)
Vem är det som stänger en diskussion? Om det är Fotosidans ledning så borde det ju komma en kommentar om varför.

Jag tänker närmast på tråden "Tror du på Bibeln?" som av någon anledning har stängts av och av någon osynlig typ. Är det Gud, Hinhåle eller någon på Fotosidan som vill vara allsmäktig tro?

matnyttige skrev:
Vem är det som stänger en diskussion? Om det är Fotosidans ledning så borde det ju komma en kommentar om varför.

Jag tänker närmast på tråden "Tror du på Bibeln?" som av någon anledning har stängts av och av någon osynlig typ. Är det Gud, Hinhåle eller någon på Fotosidan som vill vara allsmäktig tro?

=)

Jasså var det så det religionskriget slutade då??

=)

Jag vet inte om du missade det, men det droppade in ett ganska rejält troll på slutet som jag tror ledde till att någon administratör reagerade preventivt.

Men visst borde det kommenteras, kan man ju tycka..när forumet känner sig nödgad att stänga av trådar.

Johan Okker skrev:
=)

=)

Jag vet inte om du missade det, men det droppade in ett ganska rejält troll på slutet som jag tror ledde till att någon administratör reagerade preventivt.

Men visst borde det kommenteras, kan man ju tycka..när forumet känner sig nödgad att stänga av trådar.
Ja, det var kanske så de såg på det.

Vem var trollet? Var det en Al-Quaida anhängare, en bokstavtroende, en fundamentalist eller en hederlig ateist?

"Jag tolererar alla och dess åsikter. Bara de tycker som jag!"

matnyttige skrev:

Vem var trollet? Var det en Al-Quaida anhängare, en bokstavtroende, en fundamentalist eller en hederlig ateist?

Det var Butlern som gjorde det!!
=)

Vem trollet var - om det nu fanns ett troll - kan vi väl låta vara öppet för individuell tolkning.

(Varför tar ni upp Bibel-diskussionen i en sådan här gammal tråd, det hör väl inte ihop med det gamla "fallet".)

Det var inte jag som gjorde det, men jag tror Bibel-diskussionen stängdes på uppmaning av den som startade diskussionen från början.

clindh skrev:
(Varför tar ni upp Bibel-diskussionen i en sådan här gammal tråd, det hör väl inte ihop med det gamla "fallet".)

Det var inte jag som gjorde det, men jag tror Bibel-diskussionen stängdes på uppmaning av den som startade diskussionen från början.

=)

Vad vore livet utan konspirationsteorier och skelett i garderoberna?

Såg inte att det var en så gammal tråd..

clindh skrev:
Därför att ämnet var ju väldigt aktuellt (eller kanske en timme gammalt) eftersom jag inte kunde svara på frågan som var ställd till mig i den tråden.
Det vore väl inte bättre att starta en ny tråd "Censur på Fotosidan!!!?? II"?

En förklaring vore på plats om varför typ "Diskussionen avslutad efter uppmaning av den som startade diskussionen". Dessutom kan det varka som om ingen opponerar sig mot det sista ordet som sagts i tråden.

Johan Okker skrev:
=)

=)

Aha, var det därför det blev så tyst i bibeltråden. Trist, för jag kände att jag kommit in i debatten :(

Vad skrev trollet då?

/Johan

hansen2 skrev:
Aha, var det därför det blev så tyst i bibeltråden. Trist, för jag kände att jag kommit in i debatten :(

Vad skrev trollet då?

/Johan

Ja lite synd var det ju..att den slutade så abrupt.

Ang troll:
OM det nu fanns ett troll.. så är det bäst att var och en får ha sin egen uppfattning...

clindh skrev:
stängdes på uppmaning av den som startade diskussionen från början.

kan en trådstartare abrupt stänga en lååååång tråd?

en tråd kan startas på ett tema men glida in på ungefär 4312 andra ämnen långt efter att trådstartaren "dragit sej ur" ska denne då helt rått kunna stoppa en tråd?

/kg, som tror på Bibeln, för jag har sett den!

Yes, den kan stoppas. Det var en mycket välmotiverad anledning och efter att snabbt läst igenom de sista inläggen så tog jag det beslutet.

Man kan få tycka att man ALLTID skall skriva varför och saker och ting görs, och det är vårt motto. Men ibland finns inte tid. Respektera det.

Och innan ordet censur används så är defintionen på det, kontroll INNAN saker publiceras. De har hittills aldrig gjorts i någon forumtråd.

Nåja, censur kan vara att dra in redan publicerat material också o att förbjuda både innehav o vidarespridning, men skit samma, det är helt okej att ni då o då stoppar urspårade diskussioner.

Min fråga var om man, som trådstartare, alltid kan stoppa en tråd man startat...

Ordet Censur betyder för mig förhandsgranskning av material.

Nej, det är inte ok att alltid stoppa en tråd. Tvärtom, det skall finnas vägrundad skäl till det, och antingen kan vi själva avgöra det eller om trådskaparen har specifik anledning som han gör oss uppmärksam på.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto