Annons

Capture One problem!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografia

Aktiv medlem
Idag fredags kom äntligen min bestälning med C1.
När jag fixat alla bilder och laggt dom i Batch Editor och sedan tryckte på framkalla så fick jag följade felmeddelande.

"Unable to creat the output file: temporary file
Possible due to invalid path or filename.
Image has been removed from batchlist"

Vad kan felet vara?

Tack på förhand // Mattias
 
Chansning:
Klicka på develop -> change current folder for developed images (ikonen bredvid kikaren). Är den helt knasig så ändra.
 
Hej

HAr du ställt in nån katalog i Processfliken?

Den gröna symbolen med en liten böjd pil

Ang batchkö

Du kan lägga filerna för processning direkt du e klar med en genom att trycka på ins knappen oavsett vilken flik du är i, då körs processen att göra tiff/jpg i bakgrunden då du jobbar med nästa bild.

Roine
 
Hej!

Jag har ställt in en korekt sökväg och även om jag väljer att framkalla direkt med Insert så säger den samma sak. Funkade fint med Demo verisionen så jag fattar inte vad jag gör fel.
 
Lånar tråden

Hoppas det är ok ...

Jag installerade C1Pro i fredags och har ett annat problem. Min muspekare går OTROLIGT långsamt när jag använder programet. I vanliga fall har jag en rätt snabb pekare men så fort jag går in i C1Pro känns det som att röra musen i slowmotion...

Någon som vet var jag ändrar detta? har letat som en tok i manualler och på nätet...


Tack på förhand.

Patrik
 
Hej

Vad jag vet så kan man inte ställa det.

HAr du lyckats få till ett förstoringsglas som följer med osv.

Vore ajg du skulle jag nog avinstallera o intallera om i en annan katalog.

Ett tips i farten, tänk på att rensa Cache katalogen ibland, antingen genom att ställa det i C1 eller manuellt på previevbilderna, de e rätt feta.

Roine
 
Har testat innan att instalera om i annan katalog men samma fenomen dyker dock upp.

Oavsett vilken sökväg jag väljer så får jag samma felmeddelande.
 
Har funnit problemet nu.

När den sammanlagda storleken i Batch Editor överskred diskens kvarstående utrymme så fick jag detta error. Efter en liten rensning så gick allt bra igen.

Tack för hjälpen
 
Hej, jag såg först nu att denna tråd fanns. Jag är inhyrd som extern konsult på Phase One och arbetar bland annat med utvecklingen av Capture One och Portrait One. Om ni har några frågor så ställer jag gärna upp och svarar på dom i mån av tid...
 
Deagol skrev:
Hej, jag såg först nu att denna tråd fanns. Jag är inhyrd som extern konsult på Phase One och arbetar bland annat med utvecklingen av Capture One och Portrait One. Om ni har några frågor så ställer jag gärna upp och svarar på dom i mån av tid...
OK, jag har en fråga som jag ställt innan men ingen kunnat svara på. Var lagrar C1 inställningarna man gör för en bild (WB, etc)? Skulle vilja kunna flytta med inställningarna om jag flyttar raw-filen (eller åtminstone veta hur man gör).
 
Jag svarade precis på den frågan i en annan tråd med det ämnet men ok, tar det här också...
Har du Mac så har du en mapp under varje mapp där dina råfiler ligger men i PC så sparar den alla förändringar du gör på bilden i .work-filen som du hittar tillsammans med en .preview-fil i cache-mappen. Vet du inte var du har din cache-mapp så kolla i Preferences-dialogen.
För att göra dina bilder reproducerbara så tänk på att backa upp denna .work-fil för då kan du enkelt läsa in den i cachen igen och göra en identisk kopia igen vid ett senare tillfälle.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.