jonas18z
Avslutat medlemskap
Eftersom Canon har redovisat vilka parametrar som gäller för överhettning så är det väl lämpligt att välja sådana som inte gör att man riskerar överhettning? Ingen kan väl bli speciellt överraskad att kameran blir överhettad om man överskrider de av Canon specificerade parametrarna?
Välj verktyg efter uppgift, alltså.
Problemet är ju inte att de har redovisat det, det ska canon ha cred för.
Problemet som jag ser det är att tillverkare brukar överdriva sina siffror eller att de är gjorda i ett labb ( inte sagt att canon gör det) men det gör mig oroväckande, kanske är jag det i onödan. Men flera frågor är obesvarade?
Omgivningstemperatur
Står du i skuggan eller solen, lampor alstrar värme, miljö, luftfuktighet osv. Hur mycket påverkar det de borde göra tester för olika temperaturer?
Standbytid
Om kameran är i standby alltså inte REC:ar men fortfarande igång, den alstras värme från display, cpu osv. Även om du bara fotografera så blir kameran varm min sony a7rIII brukar vara ganska varm efter några hundra bilder. Hur mycket påverkar det?
Övrig utrustning
Cage, sändare till mikrofoner, stativplatta, monitor, followfocus. Dessa saker alstrar värme eller blockerar värmen fårn att komma ut eller kanske till och med hjälper till. Hur mycket påverkar denna utrustning tiden?