Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon proffskameror
- Trådstartare skalmac
- Start datum
Maverick28
Aktiv medlem
NiklasK skrev:
Ok! Förlåt. Visste inte att Canon hade ett sämre 28-70.. Är lite lost på de billigare objektiven.
Sen kan det ju va så att 550 ger konstig effekt med EOS 5.. Det måste jag prova själv snart! Är det så tycker jag att Canon har gjort en stor tabbe!!
Okki sorry.. Jag trodde du drev med mig.. Okki då ber jag om ursökt.. försökte skoja tillbaka...
Jepp... Canon har dabbat sig i det fallet med vblixtarna..MEn om du tittar tillbaka på historien (sedan 1988 då första 600 modelen kom) har dte bara funnits en Top of the end blixt.. nu plötligt finns det 2,. Det kan ju tyda på att det är problem emd vissa kameror... De hade ju också problem med EOS 3 och dess AF på vissa gluggar.. Där löste de det igenom en mjukvaruuppgradering på obj..
NiklasK
Aktiv medlem
Kan nån kan Canon!
Jag trodde att lågbudgetvarianten av 28-70/2.8 hette 28-80..Men skit samma!
Jo, det kanske blev svårt för de små liven på Canon när man helt plötsligt har två proffsblixtar. Kanske är det bra att de är olika, då kommer 540 försvinna allteftersom folk slutar köpa de äldre kamerorna. Tror inte 540 kommer tillverkas särskilt länge till! Man kanske skulle ta å köpa sig en till uti fall att!
Jag trodde att lågbudgetvarianten av 28-70/2.8 hette 28-80..Men skit samma!
Jo, det kanske blev svårt för de små liven på Canon när man helt plötsligt har två proffsblixtar. Kanske är det bra att de är olika, då kommer 540 försvinna allteftersom folk slutar köpa de äldre kamerorna. Tror inte 540 kommer tillverkas särskilt länge till! Man kanske skulle ta å köpa sig en till uti fall att!
Ingo
Aktiv medlem
Eftersom det efterfrågas kan jag väl göra ett försök att förklara A-TTL, så får vi se om ni blir klokare...
Om ni inte listat ut det än så står A:et för advanced, och skillnaden är att kameran skickar ut en liten förblixt för att bestämma avståndet mellan blixt och motivet. När detta är känt ställs bländaren in till ett värde som ger korrekt exponering av både motiv och bakgrund inom blixtens utlysningsområde. Den exakta exponeringen bestäms sedan när den riktiga blixten sedan krämar igång i stil med vanlig TTL.
E-TTL är sedan en utveckling av detta system och använder kamerans exponeringsmätare istället för TTL-sensorn när förblixten skall utvärderas.
Har aldrig prövat funktionen själv, men detta borde vara förklaringen till f/22 och full kräm som någon skrev om...
/Ingo
Om ni inte listat ut det än så står A:et för advanced, och skillnaden är att kameran skickar ut en liten förblixt för att bestämma avståndet mellan blixt och motivet. När detta är känt ställs bländaren in till ett värde som ger korrekt exponering av både motiv och bakgrund inom blixtens utlysningsområde. Den exakta exponeringen bestäms sedan när den riktiga blixten sedan krämar igång i stil med vanlig TTL.
E-TTL är sedan en utveckling av detta system och använder kamerans exponeringsmätare istället för TTL-sensorn när förblixten skall utvärderas.
Har aldrig prövat funktionen själv, men detta borde vara förklaringen till f/22 och full kräm som någon skrev om...
/Ingo