Annons

Canon PowerShot S95 vs Fujifilm FinePix F31fd

Produkter
(logga in för att koppla)

Conna

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en ny kompaktkamera och det är väl som det känns nu Canon PowerShot S95 som ligger närmast till hands.

Har haft min Fujifilm FinePix F31fd sen 2007 och jag är fortfarande väldigt nöjd med den och kommer ha den kvar i min ägo. Men det man saknar ibland är lite mer vidvinkel samt att displayen är lite för lågupplöst.

Vad tror Ni? Är S95 något som kan matcha min "gamla" F31fd och kanske gärna vara lite bättre?

Den frågan är inte lätt att svara på, men S95 är troligen den vassaste kompakten (fickstorlek) idag och minst tre år nyare än din gamla. Så du kan lugnt slå till på en S95 och räkna med att bli nöjd.

Din kamera har 36mm, S95 har 28mm.
Men det finns många som går ner till 24mm, har +2.8" mellan/högupplöst LCD och väger under 200 gram:

Samsung WB2000 (verkar rätt cool, fotar även i RAW)
Sony W380, WX1, WX5
Canon Ixus 210
Panasonic Lumix LX3, LX5 (väger > 200g...)
Panasonic Lumix FX70, FX700

Bilagor

• samsung-wb2000-2.jpg
    samsung-wb2000-2.jpg
    14.9 KB · Visningar: 465
Senast ändrad:
Samsung WB2000 verkar inte dum alls. Priset är lockande med. Har faktiskt aldrig tänkt på märket Samsung spec. mycket när det gäller just kameror. Ska försöka hitta någon butik där man känna på den lite.

Om S95 hade såna där visare hade jag gått och köpt en imorrn, det hade varit sista argumentet jag behövde. ;)
Ja, de är iofs ganska fåniga men väldigt söta.

Samsung WB2000 verkar inte dum alls. Priset är lockande med. Har faktiskt aldrig tänkt på märket Samsung spec. mycket när det gäller just kameror. Ska försöka hitta någon butik där man känna på den lite.
Samsung gör ofta riktigt snygga kompakter. Men S95 har fördelen av större sensor (och därmed bättre lågljusbilder) och väldigt trevliga reglage. Känn på dem i butik!

Kolla dp review och batterikapacitet

Ny test på DP review. Tre fina kameror. S 95, Lx 5 och Nikons senaste halvkompakt.

S95 har ett pyttelitet batteri påpekar DP Review. Man måste alltid ha ett extra med sig. Lätt att glömma då man jämför med Fujin som har ett jättebra batteri.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar