Annons

Canon Powershot S3 IS

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom frtågan var så kort svara jag lika koncist:
Svårt att säga.


Utveckla dig gärna lite mer om vad du vill göra med kameran så är jag säker på att du får bättre och mer uttömmande svar...
 
Du gör inte bort dig iaf. Slipper släpa på en massa grejer och har alltid rätt optik på. Att den tar bra bilder och är snabb, är en bonus.
 
Köpte en åt min fru så jag får ha min D200 ifred. Hon e supernöjd. Jag brukar faktiskt låna den ibland och jag håller med henne.
 
Jag har den sedan några veckor och har tagit några tusen bilder med den..... ;o)

Bra kamera, snabb, lätt och bra med bajonettkoppling för konvertrar och filter. Jag har tagit många bilder med en Raynox 2.2 X konverter som man sätter på lika smidigt som på en systemkamera. Mycket bra macro och bra och snabb skärpeinställning

Ett par nackdelar har jag dock upptäckt:

1. Det går inte att spara alla inställningar i alla lägen, vilket gör att man måste göra dem varje gång.

2. Lätt att ändra ISO och bildstorlek av misstag (har sabbat en del annars bra bilder för mig)

3. En del missfärgade konturer i teleläget vid motiv med hög kontrast

4. Ingen trådutlösare/fjärrkontroll

5. Lätt att slarva bort täckringen för bajonettfattningen (har hänt mig)

6. Dåligt objektivskydd som lätt lossnar. Inget problem längre eftersom jag har slarvat bort mitt.

Trots detta rekommenderar jag livligt denna kamera eftersom den är så snabb och tar så pass bra bilder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.