-big kahuna-
Aktiv medlem
Det kommer ju en del intressanta "semisystemkameror" nu, bla Canon PowerShot Pro1 , Minolta DiMAGE A2, Nikon CoolPix 8700 och kanske någon mer jag glömt... Gemensamt för dessa verkar ju vara upplösningen som landar på drygt 8 Mpxl. I andra trådar har jag läst att åtminstone A2 har mindre ccd än DSLR-kameror och därmed kommer bli mer brusig än en sådan. Gäller det samtliga kameror i det här 8 Mpxl-segmentet som jag nämnde ovan?
Det är ju rätt mycket pengar för en ny kamera, men å andra sidan om man ska köpa en DSLR med samma "dynamik" alltså brännvidder och macro, då är man ju uppe i det dubbla mot vad t.ex en A2 kostar, minst. Så jag tycker att dessa 8 Mpxl-kameror är et intressat alternativ, bara inte bildkvaliten är lidande av denn lilla CCD vs många pixlar.
Är någon av ovan nämnda kameror förhandsfavorit när det gäller bildkvalité, autofokus, zoom etc.
MVH
Det är ju rätt mycket pengar för en ny kamera, men å andra sidan om man ska köpa en DSLR med samma "dynamik" alltså brännvidder och macro, då är man ju uppe i det dubbla mot vad t.ex en A2 kostar, minst. Så jag tycker att dessa 8 Mpxl-kameror är et intressat alternativ, bara inte bildkvaliten är lidande av denn lilla CCD vs många pixlar.
Är någon av ovan nämnda kameror förhandsfavorit när det gäller bildkvalité, autofokus, zoom etc.
MVH