Annons

Canon Powershot A560

Produkter
(logga in för att koppla)

Elaktroniqe

Medlem
Jag har beställt en ny kamera, en canon powershot A560. Dåliga samt bra erfarenheter av den här kameran? Jag tycker den verkar vara en helt reko kamera efter alla recentioner och test jag läst, men endel sägen att slutaren låter mycket vid hög ISO, vad har ni att säga om det?

tror ni det är ett bra köp?
 
Beror väl på hur man ser på det. Jag hade nog tagit en A640 eller A630. För direkt bra bilder vid ISO1600 skulle jag nog inte räkna med. Kanske från A640:n
 
Okej, men jag har inte så himla höga kvar på fotografiering vid hög ISO egentligen. Jag har haft en Nikon E4600 nu, så det blir nog bättre än den ändå, för den kunde man inte ens ställa in ISO manuellt på så :p
 
Mycket har hänt sen dess :) men som sagt en 560 släpptes runt en 2005/2006 å A640 under 2006. mycket hinner hända på den tiden.

630: släpptes under hösten 2006 å kostar lika mycket som 560
 
En detalj som jag inte gillar är att den går på AA-batterier. Se till att skaffa en laddare med batterier av bra kvalité, så ska det inte vara nått hinder. En nära vän till mig har den kameran, och tar fantastiska bilder!
 
OKej, jag gillar när dom går på AA batterier, har en Canon IXUS40 som man måste ladda, gilar det inte alls, känns mycket tryggare att ha AA batterier, så kan man ha flera st =) Sen så har jag en superbra GP laddare som jag har andvänt i flera år till min Nikon som går på AA batterier, köpte nyss nya uppladningsbara till den också för 200 kr, så jag har 4 par AA batterier att andvända, hur bra som helst =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.