Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Pixma 9500 vs. Epson R3000

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har tänkt köpa en A3+ fotoskrivare. Har hela tiden lutat åt Canon Pixma 9500 Mark II, men har börjat titta lite på Epson R3000.
Rent tekniskt verkar Canon bättre, men är det någon som har erfarenhet av den nya skrivaren från Epson?
Är det någon som har provat båda och kan jämföra?
Canon Pixma 9500 har ett par år på nacken och frågan är om man kan vänta sig en uppdatering eller en helt ny skrivare snart?
Vad tror ni är bästa valet?
Jag kommer att skriva ut mest färgbilder, men även en och annan svart/vit.
 
Drar igång den här tråden igen. Ser om det kommer nåt svar denna gången.

Är på gång att köpa en A3+skrivare som trådskaparen vilken skulle ni välja.
Canon 9500 eller nåt annat funderar starkt på nya Pro1 bara den kommer ut på marknaden har dock hört en del problem med pro1 om man läser Canpnrumors där han fick bekymmer direkt med den.

Kom igen och ge sakliga råd. Canon vs något annat märke.
 
Canon Pro 9500 Mark II

Hej Janne!
Jag fick inget svar här, men valde Canon Pro 9500 Mark II. Jag skriver i stort sett uteslutande på halvmatt papper (Scandinavian Photos egna märke). Måste säga att jag är riktigt nöjd med den. Skriver ofta ut många bilder samma dag och skulle önska lite högre hastighet, vilket det är på den nu uppdaterade versionen. Men vid "vanligt" användande hemma finns inget mer att önska. Den uppdaterade versionen har tydligen större bläckpatroner, men det är inte något som har stört mig.
Kvaliteten på utskrifterna är grymma, både i färg och svartvitt. Omöjligt att se skillnad på utskrifterna och framkallningar från ex. Crimson.
Jag ångrar inte en sekund att jag valde denna skrivare!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.