Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Objektiv Ef 28-135/3,5-5,6 Is Usm

Produkter
(logga in för att koppla)

Dodgen

Ny medlem
Jag står i köptankar om lite olika objektiv:

Canon Ef 28-135/3,5-5,6 Is Usm

Canon Ef 75-300/4-5,6 III Usm

Canon Ef 24/2,8

Canon Ef 20/2,8 Usm

Sigma Af 28-135/3,8-5,6

Sigma Zoom Af 70-300/4,0-5,6 Apo

Sigma AF 24/1,8 EX DG

Sigma AF 20/1,8 EX DG

Skulle gärna vilja veta vad ni som äger dessa objektiv tycker om dem, för- och nackdelar. Objektiven skall användas på en Canon EOS 300D. Är även intresserad om någon känner till någon bra fotobutik i New York. Är det stor skillnad mellan de Svenska och Amerikanska priserna (med tanke på "taxen" i NY).

Åh, fasen?!

Jag är ganska nöjd med mitt!
Fast, erfarenheten tryter, dock!:)
Är själv ute efter ett superzoom, typ: 100-400!
Då menar du att Canons kanske inte är att satsa på?
Tamrons är ju betydligt billigare!

Dodgen skrev:
Jag står i köptankar om lite olika objektiv:

Canon Ef 28-135/3,5-5,6 Is Usm

Canon Ef 75-300/4-5,6 III Usm

Canon Ef 24/2,8

Canon Ef 20/2,8 Usm

Sigma Af 28-135/3,8-5,6

Sigma Zoom Af 70-300/4,0-5,6 Apo

Sigma AF 24/1,8 EX DG

Sigma AF 20/1,8 EX DG

Skulle gärna vilja veta vad ni som äger dessa objektiv tycker om dem, för- och nackdelar. Objektiven skall användas på en Canon EOS 300D. Är även intresserad om någon känner till någon bra fotobutik i New York. Är det stor skillnad mellan de Svenska och Amerikanska priserna (med tanke på "taxen" i NY).

En fråga..vad är det som ska fotograferas med objektivet? Det är ju ganska varierande brännvidder du väljer på..

Med Telezoomarna är det fågel och smådjur på avstånd som skall fotas. De vidvinkliga skall användas för närbilds och porträttfotografering.

"Taxen"

Hej! Ska till New York city eller delstaten? Om du ska till New York city sa ar den sa kallade "sales tax" 9% och i delstaten ar den 7%.
tyvarr vet jag ingen speciell butik, men det finns manga bra sma butiker som du kommer att se. ett bra tipps ar kolla www.pricescan.com, manga av dessa butiker haller till i New york omradet och kanske har de nagon form av forsaljnig.
MVH Daniel

ANNONS