klawida
Aktiv medlem
Jag har funderat på att i framtiden köpa en digital systemkamera. De som värkar mest rimliga för mig är canon eos 350d eller nikon d50. Båda kamerorna har sina fördelar respektive nackdelar. Jag har nu på sista tiden börjat intresera mig av ir-fotografering. Jag har hört att nikon ska vara mycket bättre på det än canon. Hur ligger det till igentligen? Kameran ska så klart inte bara användas för ir såklart. Fritt att lägga upp ir-bilder ni tagit med d50 eller 350d här. Någon som har några tips?
Jag lockas av att välja canon eos350d för att den har 8mgpixel i stället för nikon d50 som har 6mgpixel. d50 är billigare och värkar vara bättre när det kommer till ir. Är det någon igentlig skilldnad? Funderar kanske på att kanske köpa utomlands också.
Jag lockas av att välja canon eos350d för att den har 8mgpixel i stället för nikon d50 som har 6mgpixel. d50 är billigare och värkar vara bättre när det kommer till ir. Är det någon igentlig skilldnad? Funderar kanske på att kanske köpa utomlands också.