Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon M och Canons vita optik..filma.
- Trådstartare The Champ
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Jag är ingen filmare men eftersom jag har en EOS M liggande på skrivbordet bredvid mig och ett 7-200 4L IS i bokhyllan så provade jag. Visst, AF funkar, men snabbt gick det sannerligen inte, men om det beror på gluggen, kameran eller den belysningen (glödlampor i taket) vet jag inte.
The Champ
Aktiv medlem
Jag är ingen filmare men eftersom jag har en EOS M liggande på skrivbordet bredvid mig och ett 7-200 4L IS i bokhyllan så provade jag. Visst, AF funkar, men snabbt gick det sannerligen inte, men om det beror på gluggen, kameran eller den belysningen (glödlampor i taket) vet jag inte.
Ok ..misstänkte att det skulle bli långsamt ...du har inte lust att testa i dagsljus imorron ...
Tack för att du tog dig tid ...
Owe
AFJ
Aktiv medlem
Ok ..misstänkte att det skulle bli långsamt ...du har inte lust att testa i dagsljus imorron ...
Tack för att du tog dig tid ...
Owe
Jo det kan jag göra, men jag är nog inte rätt man att avgöra resultatet. Jag filmar nästan aldrig med mina kameror. Men visst, jag kan göra ett försök och kanske slänga upp något klipp.
Efter jag postat så testade jag med den fasta 22 mm som följde med kameran och där hängde AF med betydligt bättre, men ändå ganska segt.
Vad är det du skall filma?
The Champ
Aktiv medlem
Jo det kan jag göra, men jag är nog inte rätt man att avgöra resultatet. Jag filmar nästan aldrig med mina kameror. Men visst, jag kan göra ett försök och kanske slänga upp något klipp.
Efter jag postat så testade jag med den fasta 22 mm som följde med kameran och där hängde AF med betydligt bättre, men ändå ganska segt.
Vad är det du skall filma?
Jag filmar och fotar en del djur och natur men även annat . Min tanke är att ha ett sådant hus med när man ska längre går sträckor eller har mycket packning. men funderar även på skillnad i kvalitet mot min 5D mark2 och 1ds mark4 ( dom får jag tyvärr manuell focus på ,svårt med djur som rör sig)...har även en riktig filmkamera men den är lite stor och används vid speciella tillfällen..
www.oweandersson.se
där finns lite film
Owe
BempaS
Aktiv medlem
Jag provade också men jag upplever att de nästan är lika snabba, eller sakta kanske man ska säga men att med mitt EF70-200 2,8 is så gick det ojämnare och lät mer än med STM-objektiven, nu testade jag alltså bara under filmning.
Jag tycker att det är bra att autofokusen inte är så snabb under filmning så slipper man det där ryckiga "jagandet".
Jag tycker att det är bra att autofokusen inte är så snabb under filmning så slipper man det där ryckiga "jagandet".
The Champ
Aktiv medlem
70D är väl svaret om du vill ha ett lätt hus med bra och snabb följande AF till dina teleobjektiv. 7DII är väl minst lika bra med mer än dubbelt så dyr.
..har den funkande AF när man filmar ....kanske ide att byta 5:an mot en 7:a II i såfall ..
The Champ
Aktiv medlem
Jag provade också men jag upplever att de nästan är lika snabba, eller sakta kanske man ska säga men att med mitt EF70-200 2,8 is så gick det ojämnare och lät mer än med STM-objektiven, nu testade jag alltså bara under filmning.
..af får gärna vara lite slö so du säger men bör kunna hänga med ett djur som går eller rör sig .......bäver,utter ...älg .....t,e,x...
Tonyeagle
Aktiv medlem
Bägge
7DII och 70D har fungerande AF vid filmning. Finns många filmer på nätet där man visar hur den fungerar.
..har den funkande AF när man filmar ....kanske ide att byta 5:an mot en 7:a II i såfall ..
7DII och 70D har fungerande AF vid filmning. Finns många filmer på nätet där man visar hur den fungerar.
The Champ
Aktiv medlem
tack för all hjälp och kommentarer , ska kolla vidare på detta ..
Owe
AFJ
Aktiv medlem
Men visst, jag kan göra ett försök och kanske slänga upp något klipp.
... om det nu någon gång blir dagsljus i huvudstaden...
toXXy
Medlem
https://vimeo.com/89236896
Här kan du se ett test av autofokusen som jag gjorde på 70D + 18-135 IS STM objektivet
Även dom andra klippen där kan du se lite hur autofokusen reagerar.
jag är väldigt nöjd med den och STM objektiven som har snabbare och tystare fokus.
Mvh
Här kan du se ett test av autofokusen som jag gjorde på 70D + 18-135 IS STM objektivet
jag är väldigt nöjd med den och STM objektiven som har snabbare och tystare fokus.
Mvh
afe
Aktiv medlem
https://vimeo.com/89236896
Mvh
Fast nu gällde det ju objektiv utan STM och hur bra det fungerar på EOS M
AFJ
Aktiv medlem
Efter att ha sett Nicklas film så kan jag i alla fall säga att så bra AF går det inte att få med kombinationen 70-200 4 L IS och Eos M. Det är inte ens i närheten.
toXXy
Medlem
det missade jag, ber om ursäkt
The Champ
Aktiv medlem
Efter att ha sett Nicklas film så kan jag i alla fall säga att så bra AF går det inte att få med kombinationen 70-200 4 L IS och Eos M. Det är inte ens i närheten.
Tack för hjälpen alla ...känns som jag lägger ner detta "projekt" ....
Owe
holck
Aktiv medlem
Tack för hjälpen alla ...känns som jag lägger ner detta "projekt" ....
Owe
Eller så lär du dig filma manuellt. Filmat flera bröllop manuellt och har i väldigt få fall missat fokus.
Man lär sig känna objektiven och rattar in fokus på känsla efter ett tag.
Så gör hela mediavärlden och filmvärlden. Det ska nog du klara också med lite träning.
Blända ned några steg till f/7-f/10 så håller sig ju allt i fokus ju