kanser
Medlem
Mycket intressanta svar.
Jag är av rang en amatörfotograf men vet någorlunda vad som intresserar mig.
Det jag tycker om är att kunna ta bra bilder i dåliga ljusförhållanden i ett vidvinkligt perspektiv. Men också en snabb kamera som klarar av att prestera bra bilder i hastigheter.
Jag cyklar oerhört mycket och det vore ju kul att kunna fånga bra ögonblick.
Jag blev väldigt nyfiken på den Samsung EX-1 som någon ovan fint nämnde. Den verkar ha väldigt bra ljusförhållanden men hur är den på att plåta bilder snabbt?
Av det ni sagt verkar NEX-5 vara ett mycket bra alternativ.
Kan någon vänlig själ gärna berätta mer vad skillnaden är mellan NEX-5 och Samsung EX-1 som kamera, foto egenskaper och i vilka områden man kan använda respektive kamera. Är som sagt ingen höjdare på det här..
Det kanske är som att jämföra en cabriolet med en jeep..
Jag är av rang en amatörfotograf men vet någorlunda vad som intresserar mig.
Det jag tycker om är att kunna ta bra bilder i dåliga ljusförhållanden i ett vidvinkligt perspektiv. Men också en snabb kamera som klarar av att prestera bra bilder i hastigheter.
Jag cyklar oerhört mycket och det vore ju kul att kunna fånga bra ögonblick.
Jag blev väldigt nyfiken på den Samsung EX-1 som någon ovan fint nämnde. Den verkar ha väldigt bra ljusförhållanden men hur är den på att plåta bilder snabbt?
Av det ni sagt verkar NEX-5 vara ett mycket bra alternativ.
Kan någon vänlig själ gärna berätta mer vad skillnaden är mellan NEX-5 och Samsung EX-1 som kamera, foto egenskaper och i vilka områden man kan använda respektive kamera. Är som sagt ingen höjdare på det här..
Det kanske är som att jämföra en cabriolet med en jeep..
Senast ändrad: