Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon G12 - Liten, tight väska + andra tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)

G0bl1n

Medlem
Hej!

Letar efter en så liten och tight skyddsväska till G12'an som möjligt i ex. neopren, och som man kan använda tillsammans med G12-remmen. Har redan en större väska som jag är nöjd med...

Vad har ni för väskor till era G12'or, har ni tips på något som stämmer bra överens med det jag önskar?

Har ni andra tips på bra-att-ha prylar till G12 så får ni gärna göra det!

//Fredrik

Hej!

Här kommer en länk till väskor m.m till G12.an från Cyberphoto:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=G12

Själv skulle jag nog välja den billigare skinnväskan...;)

Jag är själv "sugen" på att köpa en G12.a men jag har lagt ner alldeles för mycket pengar redan på en uppgradering med bl.a EOS 7D och några olika L-objektiv....;)
Har en gammal G5:a som inte används längre.

Vore intressant med att höra vad du gillar kameran, bildkvalitet, handhavande m.m.

Mvh. Bengt H

Bra sida för att se tillbehör

Bra sida med en massa tillbehör. Problemet med G12'an är att fästena för axelremmen är på vardera kortsida. Så den ideala väskan stoppar man ner kameran med botten först i väskan. Den Canonväskan för G12 precis så men den är öppen på sidorna så damm etc. kan att krypa in där, kanske är svårt att göra en kamera som passar mina behov.

Har dock inte fått min G12'a men var ute efter en kamera som var hyggligt avancerad men ändå inte så dyr/tung som en systemkamera.

Jag har en sådan där Canon DCC-660 men gillar den inte. Den sitter så tajt om kameran att det blir knöligt att ta fram och stoppa ner kameran om man har den i livremmen. Måste oftast använda två händer. En bättre modell är nog Tamrac T92. Till min tidigare kompaktkamera har jag en liknande väska. Den var jättelätt att ta upp och stoppa ner kameran ur.

En annan riktigt dålig sak med Canon DCC-660 är att man inte kan fästa den vid livremmen med knäppen eller kardborrband utan måste trä livremmen genom väskans ögla. Det innebär att när man sätter sig i bilen måste man ta av sig halva livremmen för att ta av väskan och sedan ta av sig halva livremmen när man kliver ur bilen och vill ha med sig kameran i livremmen. Väldigt jobbigt. Nu kan jag inte se hur man fäster Tamrac T92 men tänk på detta vid köp av väska.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto