Annons

Canon EOS450D vs EOS1000D

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena79

Aktiv medlem
Hej, hej!

Jag undrar bara; Vad är skillnaden på de båda kamerorna? Är det egentligen någon större skillnad?? Förutom priset då? ;)

Mvh Helena

På det hela taget är 450D en roligare och mer kompetent kamera. Precis som 50D är roligare och dyrare än 450D (låt vara större). Men bildkvaliten på en vältagen bild ser du ingen skillnad på. Här kan du jämföra 1000D med 450D och dessutom den äldre 400D.

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page2.asp

Men blir du inte upphetsad av ngn av skillnaderna blir du sannolikt lika glad för en 1000D. Det enda jag kan komma på f.ö. är att 450D har lite mer gummi i greppet och anses därför av många som "skönare att hålla i".

Liveview är en skillnad som om man skall ägna sig åt manuell focusering på stativ (macro, TS och liknande övningar) är riktig bra, men annars så är det ingen jätteskillnad. Båda är bra utan tvekan - 450D är lite rappare har jag för mig, men jag ha en bekant som har en 1000D som han köpte nyligen och han är sjukt nöjd med den och har också tagit en del riktigt bra bilder med den - så det är ingen "skräpkamera" direkt.

Tack!

Tack för bra info. Läste faktiskt igenom ett test på 1000D på firstfoto.se (Digital Foto). Och den fick bra resentioner. Men det är alltid kul att höra vad "vanligt" folk tycker om den.
Nu har jag lite mer kött på benen och det är nog till slut objektiven som avgör (vilka det går att köpa kameran med från början)

usen tack för era svar Mvh Helena

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar