Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS450D vs EOS1000D
- Trådstartare Helena79
- Start datum
Graylingman
Aktiv medlem
På cyberphoto.se kan du välja att jämföra kameror "sida vid sida".
wfrank
Aktiv medlem
På det hela taget är 450D en roligare och mer kompetent kamera. Precis som 50D är roligare och dyrare än 450D (låt vara större). Men bildkvaliten på en vältagen bild ser du ingen skillnad på. Här kan du jämföra 1000D med 450D och dessutom den äldre 400D.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page2.asp
Men blir du inte upphetsad av ngn av skillnaderna blir du sannolikt lika glad för en 1000D. Det enda jag kan komma på f.ö. är att 450D har lite mer gummi i greppet och anses därför av många som "skönare att hålla i".
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page2.asp
Men blir du inte upphetsad av ngn av skillnaderna blir du sannolikt lika glad för en 1000D. Det enda jag kan komma på f.ö. är att 450D har lite mer gummi i greppet och anses därför av många som "skönare att hålla i".
bengt-re
Aktiv medlem
Liveview är en skillnad som om man skall ägna sig åt manuell focusering på stativ (macro, TS och liknande övningar) är riktig bra, men annars så är det ingen jätteskillnad. Båda är bra utan tvekan - 450D är lite rappare har jag för mig, men jag ha en bekant som har en 1000D som han köpte nyligen och han är sjukt nöjd med den och har också tagit en del riktigt bra bilder med den - så det är ingen "skräpkamera" direkt.
Helena79
Aktiv medlem
Tack!
Tack för bra info. Läste faktiskt igenom ett test på 1000D på firstfoto.se (Digital Foto). Och den fick bra resentioner. Men det är alltid kul att höra vad "vanligt" folk tycker om den.
Nu har jag lite mer kött på benen och det är nog till slut objektiven som avgör (vilka det går att köpa kameran med från början)
usen tack för era svar Mvh Helena
Tack för bra info. Läste faktiskt igenom ett test på 1000D på firstfoto.se (Digital Foto). Och den fick bra resentioner. Men det är alltid kul att höra vad "vanligt" folk tycker om den.
Nu har jag lite mer kött på benen och det är nog till slut objektiven som avgör (vilka det går att köpa kameran med från början)
usen tack för era svar Mvh Helena