Flash Gordon
Aktiv medlem
När och var har de sagt det?
OM du inte hittar det själv är du dålig på använda internet. Jag är inte din butler..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När och var har de sagt det?
...
Canon har f.ö. världens bästa autofokussystem för AF med bildsensorn (Dual Pixel AF), vilket man inte bör bortse från när man bedömer konkurrenskraften.
...
Har några års erfarenhet av 1Dx mkII och därtill gjort en två veckors lång utvärdering av Sony A9 med firmware 5.0 samt ett flertal objektiv.
Det är möjligt att DPAF har outnytjad potential.
Men efter min utvärdering av Sony A9 så råder det ingen som helst tvekan om att den piskar Canons 1Dx mkII rejält på fingarna vad det gäller AF för stillbilder. Vare sig det gäller den traditionella tekniken med spegel eller i Liew view med DPAF.
(Min samanfattning av utvärderingen av Sony finns här: https://www.fotosidan.se/blogs/sportskjutaren/jag-ar-overraskad-mina-intryck-av.htm ).
OK. Tills någon som påstår att Canon har lovat IBIS i en framtida kamera ger en referens till det uttalande så kommer jag att betrakta det som ett rykte.
Det var ju någon som påstod något liknande tidigare i tråden, och det visade sig vara ett rykte eller ett allmänt hållet svar på en fråga om Canon i stil med "vi håller på och tittar på det".
Om man påstår något så bör man kunna backa upp det, tycker jag.
Men efter min utvärdering av Sony A9 så råder det ingen som helst tvekan om att den piskar Canons 1Dx mkII rejält på fingarna vad det gäller AF för stillbilder.
OK. Tills någon som påstår att Canon har lovat IBIS i en framtida kamera ger en referens till det uttalande så kommer jag att betrakta det som ett rykte.
Det var ju någon som påstod något liknande tidigare i tråden, och det visade sig vara ett rykte eller ett allmänt hållet svar på en fråga om Canon i stil med "vi håller på och tittar på det".
Om man påstår något så bör man kunna backa upp det, tycker jag.
De fem första träffarna med den söksträngen är rykten.De har lovat det flera gånger! Gå till grannen och be att få låna deras Google-maskin. Be dem knappa in "Canon promises IBIS".
Kommer du ihåg länken du bifogade, eller har du också Alzheimers.Jag tipsade dig om detta för flera månader sedan. Tror även jag bifogade en länk till Canon rumors. Det var ett uttalande från Canon själva.
Alzheimer eller bara dåligt minne?
Jaså. När jag låter Google söka på just den strängen är detta den fjärde träffen.De fem första träffarna med den söksträngen är rykten.
Kommer du ihåg länken du bifogade, eller har du också Alzheimers.
På vilket sätt då?
Bara för att klargöra något är inte du sponsrad/betald av Sony?
Varför skulle du annars få åka på ett event?
...
Mycket tyder på att Canon börjar röra på sig ordentligt. Som de säger själva. -”Vi är inte i framkant just nu gällande spegellösa hus men vi arbetar oss ifatt och på sikt förbi”.
Intressant är väl Canons patent på sin IBIS lösning. Den skall enligt patentet även fungera på dSLR kameror. Kanske har jag fel men tror ingen dSLR tidigare haft IBIS.