AFJ
Aktiv medlem
ska den lilla flärpen på batteriluckan sticka ut lite, den lilla med prickar på?
Min sticker inte ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ska den lilla flärpen på batteriluckan sticka ut lite, den lilla med prickar på?
märker att bilderna blir lite mörka, har testat både auto och program läget, någon som känner igen sig?
tex, bilderna tagna med auto på min d7000 blir ljusare gentemot eos m, och då menar jag inte överexponerade.
Alla kameror har väl något annorlunda mätning så att det blir skillnad mot din Nikon är nog inte så konstigt.
Jag tror att Canon rent generellt ligger något "mörkt", det är betydligt oftare jag höjer exponeringen i efterbehandlingen än jag sänker den. Det handlar dock oftast om små justeringar.
märker att bilderna blir lite mörka, har testat både auto och program läget, någon som känner igen sig?
tex, bilderna tagna med auto på min d7000 blir ljusare gentemot eos m, och då menar jag inte överexponerade.
fick det bekräftat i ett test att kameran underexponerar vid kontrastrika bilder som intensivt solsken.
Är original kitet (EOS M + 18-55 + Blixt) värt 1000:- att köpa beg?
Absolut. Jag skulle säga att det är mycket kamera för pengarna.
Se till att uppgradera till senaste firmware. Canon snabbade upp autofokusen påtagligt med en uppgradering av firmware.
Jo det vet jag tänkte ha till att filma är den bra till filmning?
En bra kamera att ha till gamla objektiv kanske? M42 mm?
Tja.
Har kikat mycket nu på Canon EOS M och har några frågor innan ett möjligt köp av en.
Jag söker alltså en kamera som jag främst kommer filma med och Ta några enstaka foton med ibland. Kameran får även gärna vara mer portabel än en klumpig systemkamera så därför föll Canon EOS M mig i smaken. När jag hörde att den har samma kvalité på videon som en 650d blev jag ännu mer intresserad.
Sen har jag även läst all den negativa kritiken om autofokusen men den stör inte mig i filmandet då jag ändå kommer köra det manuellt. Men eftersom denna kamera verkar halverats i pris just nu och i mina ögon blivit mycket prisvärd jämfört med t.ex 650d så undrar jag varför sänkte de så här pass mycket? Beror det enbart på denna autofokus och att många verkar dissa att bara använda pekskärmen o.s.v?
Sen undrar jag också över batteri tiden, hur är den vid filmning? Och vet någon hur länge man kan filma med olika storlek på kort?
Tackar för svar
Absolut. Jag skulle säga att det är mycket kamera för pengarna.
Se till att uppgradera till senaste firmware. Canon snabbade upp autofokusen påtagligt med en uppgradering av firmware.
hur vet man vilken firmware man har?
Gå in i menyerna så hittar du det