Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS M

Produkter
(logga in för att koppla)
Bara testat med bakpapper och funkat bra. Fint mjukt ljus eftersom den reflekteras överallt med aningen starkare fram.
 
Jag gjorde en liten variant i vanligt kopieringspapper. Funkar, men stjäl nog lite för mycket ljus. Helt klart blir det i alla fall bättre med någon form av bouncer så jag får väl också orka beställa en från e-bay...
 
Om jag inte fattat det fel så kommer EOS M2 inte att säljas i Sverige, men att det släpps en uppföljare (om än bara med mindre slö AF och Wi-Fi) lär väl i alla fall betyda att man kommer att släppa fler objektiv i vad som än så länge knappast kan kallas "serien".

Då kanske det är intressant med en EOS M + 18-55mm STM + blixt för 1990:-, eller kanske det ändå är bättre med Scandinavian Photos paket för 3390:- med EOS M + 22/2 + blixt + den annars löjligt dyra EF-adaptern.
 
Jag var svårt frestad av erbjudandet med pannkakan. Det tycktes mig med blixten kunna vara en perfekt festkamera.
Men så provade jag den i butik, och jämförde med några andra kompakta kameror. Den hade verkligen, jämfört med konkurrenterna, tokigt långsam autofokus. Inte okej om man fotar något som rör på sig.
Ska dock slänga in brasklapp för att jag inte vet om den i butiken hade senaste firmware.
 
Finns det Eos M som säljs som är uppdaterad med programvaran från i somras? Jag _trodde_ alla hade en tidigare programvara och behövdes uppdateras manuellt.
 
Jag var svårt frestad av erbjudandet med pannkakan. Det tycktes mig med blixten kunna vara en perfekt festkamera.
Men så provade jag den i butik, och jämförde med några andra kompakta kameror. Den hade verkligen, jämfört med konkurrenterna, tokigt långsam autofokus. Inte okej om man fotar något som rör på sig.
Ska dock slänga in brasklapp för att jag inte vet om den i butiken hade senaste firmware.

Jag hade exakt samma reaktion efter att ha testat kameran på mässan. Den hade den gamla firmwaren och var helt löjligt långsam.

Trots detta köpte jag en lite senare och med uppdaterad firmware tycker jag autofokus är helt OK och funkar bra till vardagligt foto.
 
Finns det Eos M som säljs som är uppdaterad med programvaran från i somras? Jag _trodde_ alla hade en tidigare programvara och behövdes uppdateras manuellt.

Jag köpte strax innan jul och den kameran behövde uppdateras, men jag har för mig att någon skrivit i tråden att han köpt en kamera med uppdateringen inlagd vid köpet.
 
Klart att det finns kameror med uppdateringen. Tänk alla som lämnar tillbaka prylar. Dessa paketeras väl bara om igen och säljs som reavara eller erbjudande "begränsat" lager....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.