Advertisement

Annons

Canon EOS 7D, bra för sport, natur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wiland

Medlem
Hej!

Jag undrar om Canon EOS 7D är en proffisonell kamera som kan ta bra kort på fotbollsmatcher samt andra sporter. Och även natur.

Ja, det är en kamera som har bra förutsättningar för detta.
Men mest beror det på fotografen och optiken.

Fotografen avgör om det blir en bra bild eller inte.

Men Canon 7D är helt klart ett bra verktyg.

Så här kan det tex. bli med en 7D i händerna på en kass fotograf (jag själv):
dethandlarinteomkameran.jpg

haha okej. Men du har blivit bättre nu eller?

Okej, finns det något bra objektiv om man ska kunna ta bra bilder som är lite längre ifrån på fotboll med? Om ni vet något bra objektiv då.

Hej!

Jag undrar om Canon EOS 7D är en proffisonell kamera som kan ta bra kort på fotbollsmatcher samt andra sporter. Och även natur.

Man kan säga så här: Eos 7D är en såpass bra kamera för sport och annat att det lär dröja väldigt länge innan det är kameran som begränsar dig i fotograferandet :)

Den har allt som behövs för sportfoto, visst erbjuder en Eos 1D ännu lite mer, men den gör det till ett oproportionerligt mycket högre pris så länge man inte har fotograferandet som heltidsjobb.

Man kan säga så här: Eos 7D är en såpass bra kamera för sport och annat att det lär dröja väldigt länge innan det är kameran som begränsar dig i fotograferandet :)

Den har allt som behövs för sportfoto, visst erbjuder en Eos 1D ännu lite mer, men den gör det till ett oproportionerligt mycket högre pris så länge man inte har fotograferandet som heltidsjobb.

Okej, tack :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar