J O Härnström
Aktiv medlem
Jag filmar med Panasonic och tar stillbilder med Canon, sånt är livet.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det återstår att se om det blir så, men om så vore: varför är det orimligt?Jag menar att det är orimligt att släppa ett kamerahus för 20k+, som många använder för att filma, utan 4k-inspelning år 2017.
5dmkiv listades till 2999$. Många gissade på att den skulle säljas för 30000kr vid lanseringen i Sverige. Det blev 39000kr istället. Min gissning är 26000-27000kr för 6dmkii. Jag har väldigt gärna fel .
Sigma 14/1.8 lanserades idag på US$1599. Cyberphoto säljer den för 15990 kr.
Dvs, det 6D Mk2 ryktas gå ut med US$1999, rakt översatt enligt samma valutalurs som ovan, 19990 kr. Så jag hoppas också du har fel.
/Stefan
Håller med. Över 20 papp blir rätt saftigt för att vara den billigaste och enklaste fullformataren hos Canon.
Oavsett vad priser är och vad de stryper i vad kan göra så handlar allt om marknadsstrategi. Änsålänge oavsett vad pöbeln tycker så går det ju bra för Canons kameraavdelning sett ut en ekonomisk synvinkel. Med det i facit så gör de ju rätt i vad de gör.
Jag är nog en av de som kommer förboka ett ex innan recensionerna kommit ut.
/Stefan
Oavsett vad priser är och vad de stryper i vad kan göra så handlar allt om marknadsstrategi. Änsålänge oavsett vad pöbeln tycker så går det ju bra för Canons kameraavdelning sett ut en ekonomisk synvinkel. Med det i facit så gör de ju rätt i vad de gör.
Jag är nog en av de som kommer förboka ett ex innan recensionerna kommit ut.
/Stefan
6D Mark II blir nog en entusiastkamera för stillbildsfotografer.
Jag tror mer att APS-C formatet (för Canon) blir det man satsar på för video för entusiaster. Då blir det enklare och billigare att få fram en hybrid som både filmar i 4K och fortfarande är bra på stillbilder. Man kan ju jämföra med micro-4/3 formatet där Panasonic med GH5 använder hela sensorn för filmning. Ingen beskärning (crop) alls.
Canon har väl ett bättre AF-system för följande fokus vid filmning.
Nej 20K tror jag inte på för en ny 6DMK2, ( vad kostade D500 APS-C när den kom ).
6D Mark II blir nog en entusiastkamera för stillbildsfotografer.
Jag tror mer att APS-C formatet (för Canon) blir det man satsar på för video för entusiaster. Då blir det enklare och billigare att få fram en hybrid som både filmar i 4K och fortfarande är bra på stillbilder. Man kan ju jämföra med micro-4/3 formatet där Panasonic med GH5 använder hela sensorn för filmning. Ingen beskärning (crop) alls.
Canon har väl ett bättre AF-system för följande fokus vid filmning.