UGJ
Aktiv medlem
Slarvigt skrivet av mig! Det skulle självklart stå drygt 21k för en 6DII, eftersom diskussionen handlar om nya 6DII.
Tycker fortfarande det är en väldigt dyr uppgradering med så mycket osäkerhet runt produkten. Om sensorn i praktiken ger samma bilder i visningsformat som 6D, då blir det mycket pengar för en något bättre AF (80D) vikbar skärm, Wi-fi och GPS.
Vill man ändå ha en kamera med ca 25 Mp, vikbar skräm, Wi-fi och en dynamisk sensor. Då tycker jag jag Sony A7 smäller väldigt högt för pengarna för drygt 8k.
Satt jag på en 6D och funderade på en upgrade, då skulle jag gå på en A7 och behålla 6D, som fortfarande är en fin kamera. Då får man också en sensor som ger ett väldigt fint omfång på låga ISO, för mig vore det givet
Presenterar man sina bilder på webben, då räcker 24-25 Mp väldigt långt. Det ger också en hanterbar filstorlek i förhållande till visningsformatet?
Håller med - om sensorn i 6DII skulle visa sig ha ungefär samma prestanda som 6D så ter sig uppgraderingen dem emellan väl dyr. (WiFi och GPS har förresten redan 6D.)